Gå til innhold

Støykansellerings ørepropper til søvn

Dolg_313

Anbefalte innlegg

Som teksten sier. Dette er kanskje i grenseland for "hodetelefoner" men jeg prøver her. Frua sover ikke nærmere enn 2 rom fra meg for å få sove. Finnes der noen ørepropper som kansellere støy og som ikke er vonde å ha i øra når en sovner på siden som noen her anbefaler

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakk med legen. Få undersøkt om det kan være CPAP eller andre snorkeplager. Hvis det er CPAP så er "pustemaskin" et verktøy som benyttes og folk jeg kjenner sier det snur om på livet til det positive. Mindre snorking, mer energi, vekttap som "bivirkning" etc..

Lenke til kommentar

Snakk med legen. Få undersøkt om det kan være CPAP eller andre snorkeplager. Hvis det er CPAP så er "pustemaskin" et verktøy som benyttes og folk jeg kjenner sier det snur om på livet til det positive. Mindre snorking, mer energi, vekttap som "bivirkning" etc..

CPAP er navnet på "pustemaskinen", søvnapne er navnet på "snorkeplagen".   :)

Edit: Bose har laget slike øreplugger: https://www.bose.no/nb_no/products/headphones/noise_masking_sleepbuds/noise-masking-sleepbuds.html

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Ved store snorkeplager er det veldig ofte søvnapne som er skylden.

Dette er alvorlig, og kan føre til feks. hjerteproblemer.

Søvnapne er en sykdom der man opplever en rekke pustestopp når man sover, der kraftig snorking er en av indisiene.

Anbefaler PÅ DET STERKESTE deg å få utredet dette.  Kontakt fastlegen din og få en rekvisisjon på undersøkelse.

Snorkeoperasjon viker svært ofte ikke, så det brukes langt mindre nå enn før.

I stedet får man en CPAP maskin som skaper overtrykk i luftrøret slik at du kan puste normalt når du sover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...