AnonymDiskusjon Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Hei, for å unngå de store overraskelser sjekker jeg nå hva jeg har tjent og skattet i år og legger det inn i skattekortet mitt. Det jeg lurer på er om disse to punktene telles som inntekter i år, eller om det er noe spesielle regler ved de: 1. Feriepenger trekkfrie 2. Feriepenger sluttoppgjør Sistnevnte er fordi jeg byttet jobb i år og fikk det jeg hadde i feriepenger for i år utbetalt ved siste lønning. Anonymous poster hash: dbc04...59d Lenke til kommentar
magneman Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Hei, for å unngå de store overraskelser sjekker jeg nå hva jeg har tjent og skattet i år og legger det inn i skattekortet mitt. Det jeg lurer på er om disse to punktene telles som inntekter i år, eller om det er noe spesielle regler ved de: 1. Feriepenger trekkfrie 2. Feriepenger sluttoppgjør Sistnevnte er fordi jeg byttet jobb i år og fikk det jeg hadde i feriepenger for i år utbetalt ved siste lønning. Anonymous poster hash: dbc04...59d Begge deler er skattepliktige. Feriepenger er i utgangspunktet trekkfritt (men ikke skattefritt!). Når du får ekstra feriepenger utbetalt pga. jobbskifte får du ekstra skattepliktig inntekt i år. 2 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Skatteetaten får all info om lønn mv. fra din arbeidsgiver, det sendes med en a-melding hver måned. Det skatteetaten evt ikke vet er kostnader du har på lån, bsu, osv Dette innrapporteres først ved årsskiftet hvis jeg ikke tar helt feil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå