AnonymDiskusjon Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Som vikar så er jeg klar over at jeg skal ha samme rettigheter/fordeler som de andre fastansatte skal ha. Men føler at det er ikke riktig å ikke bli invitert på denne turen det er snakk om. Er dette normalt? Anonymous poster hash: df3d4...eca Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Det er ikke riktig at man som vikar skal ha samme rettigheter som fast ansatte. Man skal som innleid fra vikarbyrå ha samme rettigheter som om man var ansatt i samme stilling direkte. Arbeidsgiver kan fint forskjellsbehandle fast og midlertidig ansatte, men hvis alle midlertidig ansatte er innleid kan det bli vanskelig å bevise at man ville behandlet de på samme måte om de var ansatt. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2018 Vi hadde 20 Ansatte, 20 innleide i et par år De ble kun bedt med på turer dersom de jobbet der i en lengre periode og kunne vise til at de sørget for en inntekt. Altså de som var på rullering var aldri invitert.. De som jobbet i 6mnd+ ble invitert Er det snakk om noe vikariat over en lengre periode og man kun er få personer mtp antall ansatte, så ville jeg stusset litt over arbeidsgiver dersom man ønsker å fortsette i jobben/ få et tilbud om noe fast Anonymous poster hash: eae2c...752 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Som vikar så er jeg klar over at jeg skal ha samme rettigheter/fordeler som de andre fastansatte skal ha. Men føler at det er ikke riktig å ikke bli invitert på denne turen det er snakk om. Er dette normalt? Min opplevelse er at det varierer veldig. Det er ihvertfald ikke unormalt. Selv indenfor samme bedrift, men en annen avdeling, kan ha helt ulik praksis. Det er heller ikke altid et tilfelle av at bedriften ønsker å spare noen kr, det kan også være de fastansatte som blir fornærmet over at de andre får lov å bli med. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2018 Vi som ikke får lov til å dra er innleide, vi er vell totalt 3-4 innleide, har ikke hørt fra de andre, bare han som jobber med det samme som meg. Det var sendt ut påmelding til dette opplegget, men ikke til oss. Anonymous poster hash: df3d4...eca Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå