Gå til innhold

Advarsel om økonomisk verge fra Fylkesmannen

odysseus

Anbefalte innlegg

Kort fortalt, så skulle min far nedbetale noe gjeld for meg som forskudd på arv. Men han vet at jeg er dårlig med penger, så han krevde at jeg inngikk et såkalt økonomisk vergemål. Jeg tenkte at det er greit for meg, men denne vergen er elendig. Hun informerer ikke om noen ting og bare tok kontroll over økonomien min. Vanskelig å samarbeide med og bare overstyrer uten å diskutere med meg. Jeg trodde vergen skulle være en rådgiver og ikke et overformynderi.

Kanskje jeg har vært uheldig med oppnevnt verge, men det verste er at hun fikk lov å trekke 3450 kroner fra meg som salær. Og det eneste skikkelige hun har gjort er å anskaffe en husleiekontrakt, bortsett fra det så er hun treg med å betale regninger og overføre til meg og informerte ikke om at de resterende pengene må utbetales til meg hver 14 dag eller i porsjoner.

Jeg sa det til pappa og han er enig i at jeg sier opp vergemålet øyeblikkelig. Jeg sender en skriftlig klage til Fylkesmannen og krever i hvert fall 3000 kroner tilbake.

Dette beløpet for vergens salær var sjokkerende og jeg vil advare andre om dette før de inngår en slik avtale.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...