wguard Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 (endret) Hei, Kjøpte nylig en ny tv og jeg tror noe må være galt med panelet. Hva tror dere? Ekstremt mye lyslekkasjer. Det skal sies at kameraet på min S9 fremhever effekten litt, men det ser ille ut i virkeligheten også. Har vært inne å justert på det meste, bla. Lokal dimming osv, men ingenting hjelper. Endret 23. oktober 2018 av wguard Lenke til kommentar
wguard Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2018 (endret) Enda et bilde Endret 23. oktober 2018 av wguard Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Det var ikke noe særlig nei.Spesielt nederste bilde var ille,ser ut som musepeker og menyer gjør det verre.Hadde samme modell men den gikk i retur av helt andre grunner.Ville kontaktet butikk eller hevet kjøpet for sånn skal det ikke være. Lenke til kommentar
samco Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Er desverre LCD tvns minus fo få dimming zoner. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Hei, Kjøpte nylig en ny tv og jeg tror noe må være galt med panelet. Hva tror dere? Ekstremt mye lyslekkasjer. Det skal sies at kameraet på min S9 fremhever effekten litt, men det ser ille ut i virkeligheten også. Har vært inne å justert på det meste, bla. Lokal dimming osv, men ingenting hjelper. Har du satt den i Movie modus? Effekten kommer mer fram jo mer lys det er i bildet, og da spessielt hvis du ser filmer i HDR og det er f.eks et Neon skilt som lyser opp i en mørk scene. Er som sagt det med dimmingen som samco sa. Er du ikke fornøyd, så kan du jo sende den tilbake. Bare at da må du nesten velge en OLED TV som erstattning da. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Hadde samme problem på en Samsung 8 serie for et par år siden. Det er jo en svakhet i alt av LCD-LED men når man gir så mye som jeg ga den gang og du antageligvis nå så forventer man at det er bedre. Som også er hovedgrunnen til at jeg valgte OLED ved forrige kjøp. Husker jeg skulle se Gravity. Satt der med splitter ny TV med 1000-1500 nits panel(hva enn samsung skrøt av det året) med lysstyrken på 6/100 og fortsatt var det clouding og bleed synlig. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Ville returnert, byttet. Samme problem igjen, velg OLED. 1 Lenke til kommentar
wguard Skrevet 28. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2018 Takk for svar. Blir å bytte den til uka. Dette er ikke godt nok. Spørsmål angående hvilken modus jeg bruker var bildene fra spillmodus. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. oktober 2018 Del Skrevet 28. oktober 2018 LCD er ikkje best på det området, men det der ser ut som ein produksjonsfeil. Lenke til kommentar
wguard Skrevet 6. november 2018 Forfatter Del Skrevet 6. november 2018 Byttet til en LG C8 og er veldig fornøyd. Må si Elkjøp har en veldig god fornøyd-garanti. Ikke like enkelt oppsett på LG, men et fantastisk sortnivå. 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Bruk biast lys bak Q9n så lures øynene med at sortnivået ser dypere ut. Kjent av forum triks for LCD tv eiere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå