Gå til innhold

KrF og valget som nå pågår

Anbefalte innlegg

Høres ut som om noen aktivt motarbeider demokratiet.

Det var rapportert flere steder om organiserte innmelding i Krf av supportere av Ap og SV. Tradisjonelle medier ville imidlertid ikke dekke eller undersøke dette. Resett kom da med "kan de så kan vi" og ba folk melde seg inn i Krf. Da våknet plutselig pressen og Kjell-Simen og sa at det var observert juks fra høyresiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var rapportert flere steder om organiserte innmelding i Krf av supportere av Ap og SV. Tradisjonelle medier ville imidlertid ikke dekke eller undersøke dette. Resett kom da med "kan de så kan vi" og ba folk melde seg inn i Krf. Da våknet plutselig pressen og Kjell-Simen og sa at det var observert juks fra høyresiden.

NRK radio meldte om at dette kunne skje og hadde det som tema i en av sendingene på P2, husker ikke programmet dessverre. Men det var interessant, så kult om noen finner det. Dette var før folk fra Resett og Alliansen meldte seg inn i Krf og oppfordret andre til å gjøre det.

I artikkelen er også Knut-Arild Hareide sitert på:

KrF-leder Hareide sier til NRK at han ikke er kjent med at aktører på venstresiden, som ønsker at KrF skal skifte side i norsk politikk, har gått til lignende skritt.

– Kan du utelukke at det også er snakk om en organisert mobilisering på venstresiden i håp om å påvirke KrFs prosess?

– Vi er ikke kjent med det. Vi har ikke hørt noe om det, så det vet jeg ikke noe om.
Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Steg 1: Ikke følg med på vanlig media fordi du mener det er "fake news". 

Steg 2: Bli opprørt når du etter å ha sjekket vg i 10 sekunder ikke ser en sak om noe, og så si at massemedia ikke vil skrive dette.

Steg 3: Du har nå skapt din egen historie som passer din agenda. Nå kan du spre dette. (og det er dette som faktisk er fake news... ironisk)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Åja.. Har du noen kilder på dette, eller er alt fra Resett?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er Resett ikke en kilde på lik linje med andre medier?

Nei, andre medier (MSM om du vil) ville nok måtte kommet med eksempler.

Det var rapportert flere steder om organiserte innmelding i Krf av supportere av Ap og SV. Tradisjonelle medier ville imidlertid ikke dekke eller undersøke dette.

Hvor kommer disse rapportene fra? Hvor mange fra Ap og SV har meldt seg inn i KrF?

Resett oppfordret folk til å gjøre dette for å sabotere. Har andre medier gjort det samme? Burde de gjort det?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som media, særlig VG, ønsker regjeringsskifte. Jeg synes det virker som om VG lager overskrifter som skal hjelpe Hareide og den røde siden. Det kan fungere. Jeg tror tilmed det kan ha vært VG som, med noen oppslag og analyser etter forrige valg, overbeviste Støre om å søke samarbeid med KrF.

Lenke til kommentar

Hvis du tror de ikke snakker om kristendom og kristne verdier så følger du ikke veldig mye med. Anbefaler å starte med å lese hovedpunktene i partiprogrammet deres. Jeg kan copy-paste for deg.

Jeg følger med på debatter på TV. Kan ikke huske at KrF har snakket om hverken Jesus eller bibelen.

Lenke til kommentar

Er det så opplagt av SV bare vil være støtteparti egentlig, eller er dette noe Krf/Ap/Sp antar? Hva om SV også vil være med i regjering? ..eller har de allerede gitt avkall på det?

Det har jeg også tenkt på. KrF og SV går ikke godt sammen. Og hvis Krf kommer over sperregrensen ved neste valg, blir det etter all sannsynlighet en mindretallsregjering. Da blir det interessant hvilket standpunkt SV tar. Hareide og Lysbakken er visstnok venner, så kanskje de har avtalt noe seg imellom. Men jeg tror KrF havner under sperregrensen. Delegatene lar seg lede av Hareide og media, men ikke velgerne. De straffer KrF ved neste valg, hvis Krf går til venstre.

Jeg gjetter på regjeringsskifte ved neste statsbudsjett. Og så en ny regjering om tre år, fordi KrF havner under sperregrensen.

Lenke til kommentar

Vi blir presentert for forskjellige tall på delegater i media. Jeg tror dette kommer av at de såkalt gule delegatene i noen tilfeller blir registrert slik at hvis de må velge, vil de velge blå eller rød. Altså kan de delegatene som ønsker at KrF skal fortsette som støtteparti, bli registrert som enten røde eller blå delegater.

Lenke til kommentar

Virker som media, særlig VG, ønsker regjeringsskifte. Jeg synes det virker som om VG lager overskrifter som skal hjelpe Hareide og den røde siden. Det kan fungere. Jeg tror tilmed det kan ha vært VG som, med noen oppslag og analyser etter forrige valg, overbeviste Støre om å søke samarbeid med KrF.

Så du driver med konspirasjoner nå? Tror du Støre former meninger basert på hva VG skriver? Det er latterlig.

Jeg følger med på debatter på TV. Kan ikke huske at KrF har snakket om hverken Jesus eller bibelen.

Tuller du nå eller er du seriøs? Det å snakke om Jesus og bibelen er svært lite relevant for rikspolitikk.  Vi vil gjøre X og Y, fordi det ville Jesus ha gjort? Skal de stå på TV og snakke slik? Kristne verdier handler ikke om Jesus og bibelen, om du tror det så har du misforstått hva det å være kristen betyr. Partiprogrammet deres er sprengfullt med kristne verdier. Ting som ikke gir mening for folk som ikke leser bibelen.

Igjen hvis du seriøst vil vite gå og les hovedpunktene i partiprogrammet. Tar deg 15 minutter.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er det så opplagt av SV bare vil være støtteparti egentlig, eller er dette noe Krf/Ap/Sp antar? Hva om SV også vil være med i regjering? ..eller har de allerede gitt avkall på det?

Ja altså de snakker som om alle partiene på venstresiden vil være sammen, og det liksom skal være null problem. Forskjellene er enorme. Aldri i livet om SV går med på religionstullet til KrF liksom. Det finnes knapt noe mer ateistisk parti enn SV.

Lenke til kommentar

Vi blir presentert for forskjellige tall på delegater i media. Jeg tror dette kommer av at de såkalt gule delegatene i noen tilfeller blir registrert slik at hvis de må velge, vil de velge blå eller rød. Altså kan de delegatene som ønsker at KrF skal fortsette som støtteparti, bli registrert som enten røde eller blå delegater.

Gå til https://www.nrk.no/norge/xl/krf-kan-velte-regjeringen_-sjekk-siste-status-her-1.14250316

Her har du full oversikt. Ikke tull. Det står klart hvem som vil hvor og hvem som er ingen, men ville ha.

Lenke til kommentar

Et parti kan fjerne seg fra eget partiprogram og det er uansett ikke så mange velgere som leser partiprogrammene.

Hvorfor er det latterlig at Støre former meninger basert på VG? Det gjør vel alle Stortingspolitikere. Det skjer stadig vekk at VG skriver artikler som får politiske følger. Jeg tror Støre lot seg påvirke av media som etter forrige valg mente at beste sjanse for Støre til å bli statsminister, var ved å velte regjeringen på samarbeid med KrF.

Media er "den fjerde statsmakt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...