PHCTF Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 Er det ingen som har jobb her eller? Er utrolig mye tid som renner ut i ingenting hver dag (i kontorjobber spesielt) fordi dagen er for lang med for lite variasjon. Å være 2 timer kortere på jobb betyr ikke at man jobber 2 timer mindre. Akkurat. Hadde den samme tanken. Men det er selvsagt surt i de tilfellene arbeidsgiver må ansette flere folk. Ikke at jeg unner de på toppen ytterligere milliarder, men jeg tenker spesielt på de mindre bedriftene. Mye i dag er automatisert, data og teknologi har gjort de fleste arbeidsoppgaver enklere osv. Ingenting har skjedd med arbeidstiden. Nøyaktig hvordan man kan innføre 6-timersdag og/eller 4-dagers uke uten å gjøre særlig skade er jeg usikker på. Men det er i hvertfall sikkert at det er voldsomt med dødtid i bedriftsnorge. Mange jobber som vanligvis tar 5 timer, hadde plutselig tatt 2 hvis folk kunne fått dratt hjem når jobben er gjort. Men i noen yrker får man aldri gjort nok, så det er fryktelig vanskelig å pålegge alle bedrifter det samme rammeverket uten å gjøre skade i konkurransedyktighet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 Er det ingen som har jobb her eller? Er utrolig mye tid som renner ut i ingenting hver dag (i kontorjobber spesielt) fordi dagen er for lang med for lite variasjon. Å være 2 timer kortere på jobb betyr ikke at man jobber 2 timer mindre. Jeg får gjort dobbelt så mye når jeg tar en hel helgedag på jobb. Avbrytelser og administrative ting kveler effektiviteten i hverdagen. Nå har jeg heldigvis ikke åpent landskap, det ville vært ennå værre, men jeg kunne ønsket meg låst dør og ingen telefon for å få jobbe mer konsentrert og uavbrutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå