AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Hei la oss si om feks et utested / et event legger ut et bilde av deg på sin fb side har jeg rett til å be dem fjerne det? Bør man kontakte Facebook profilen eller? Anonymous poster hash: 85952...0ea Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2018 Ser at spørsmålet ble litt rart formulert prøver på nytt; dersom et utestedet / event (u name it) legger ut bilde av meg på Facebook siden deres, kan jeg be dem fjerne det , og må de fjerne det? Eventuelt hvordan burde jeg gå frem? Anonymous poster hash: 85952...0ea Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Er bildet av deg eller er det bilde av en folkemengde på et arrangement hvor du er én i mengden? Var det å forvente at det ble tatt bilder på arrangementet? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2018 Er bildet av deg eller er det bilde av en folkemengde på et arrangement hvor du er én i mengden? Var det å forvente at det ble tatt bilder på arrangementet? Av meg og en kompis. Njaa, jeg så at det gikk en mann med kamer. da jeg var full valgte jeg å posere... nå i ettertid liker jeg ikke at bilde ligger ute der jeg står med masse øl ett i hånda Anonymous poster hash: 85952...0ea Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Av meg og en kompis. Njaa, jeg så at det gikk en mann med kamer. da jeg var full valgte jeg å posere... nå i ettertid liker jeg ikke at bilde ligger ute der jeg står med masse øl ett i hånda Anonymous poster hash: 85952...0ea Da ville jeg isåfall sendt en mail til de som hadde arrangementet eller via deres facebookside og spurt pent om de kunne fjerne det. Dersom de nekter/ikke responderer og du føler sterkt for å få det bort så er vel linken til nwader neste skritt, hvis det er noe du har rett til å kreve. (Det kan sikkert de mer kyndige svare på). Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Du kan alltid be om å få fjerna bilder. Dei fleste seriøse aktørar vil respektere at du vil ha fjerna bildet. Hensikta med å legge ut bildet er tross alt at det skal fungere som reklame, så å fornærme kundar eller få rykte på seg for å henge ut kundane sine er sjølvsagt ikkje god reklame. Eg vil også tru at bilder av folk som framstår som så fulle at det er ønsker om å fjerne bilda, vil slå negativt ut med tanke på skjenkekontroll og fornya skjenkeløyve. Det er ikkje så lett å hevde at ein følger reglane og nekter personar som framstår som åpenbart berusa adgang til stedet samtidig som bildebevisa på det motsette ligg ute på Facebook. Dersom bildet av deg ikkje blir fjerna frivillig så må du ta saka vidare, korleis du skal gjere dette kjem litt ann på omstendigheitene. Der det blant anna er forskjell på om du er avbilda som hovudfokuset eller som ein del av ei folkemengde. Dersom problemet er begrensa til Facebook så kan du gå via Facebook sitt eige system for å få fjerna bildet. Du kan f.eks. rapportere bildet dersom det bryt Facebook sine rettningslinjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå