taskvig Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe ett JVC GR-DX55 men når jeg pratet med selger på Elkjøp igår mente han jeg heller burde kjøpe Sony kamera pga det hadde bedre bilde og anbefalte heller TRV12 framfor GR-DX55. Stoler ikke alt for mye på selgerne til Elkjøp så jeg ber derfor om råd hva jeg bør gjøre... Når jeg kom hjem kom jeg også over en annonse fra Japanphoto hvor de selger PC103 til 6990 og selv om det egentlig er 1000 kroner for dyrt så ble jeg veldig fristet... Er PC103 verdt 1500 kr mer enn TRV12 og er Sony virkelig bedre enn JVC kameraet?? Må ha kamera i hus før jul så det begynner å haste litt Lenke til kommentar
coban Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 så hvorfor hadde du valgt grd-x55? hva er galt med selgerne i elkjøp? Lenke til kommentar
Håkon03 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hei, Dersom du vurderer å kjøpe PC 103 til 7000,-, ville jeg heller ha kjøpt TRV 33 til samme pris på Japan foto. Da får du DV inn også. Ett annet spørsmål: Hva er galt med GRDX 55? Lenke til kommentar
taskvig Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Grunnen til at jeg opprinnelig hadde valgt JVC kamera er at det virket som det beste kjøpet utifra pris... Billigste pris på produktguidenen er nesten 7000 og Elkjøp selger det som sagt for 6000 mens TRV12 ligger på 5200 i produktguiden og Elkjøp har det for 5500. Men selger på Elkjøp mente som sagt at Sony hadde mye bedre bilde og var ett bedre kjøp.. Er TRV33 bedre enn PC103? Hva er forskjell/fordel med unntak av DV inn? Trodde egentlig PC103 var ett bedre kamera enn TRV33 Lenke til kommentar
taskvig Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 så hvorfor hadde du valgt grd-x55? hva er galt med selgerne i elkjøp? Kanskje jeg ikke bør tenke på det, men det er en vellkjent sak at Elkjøp har vært i media pga selgere som går på provisjon og at de tjener mer på å selge visse varer og mer eller mindre får beskjed om ikke anbefale enkelte produkt pga de tjener for lite på det. Og jeg blir litt skeptisk siden på JVC på nettet er 1800 kroner dyrere enn TRV12 mens det hos Elkjøp kun er 500 kroner! Dette er grunnen til at jeg stusset litt på det selgeren hos Elkjøp sa... men kanskje helt uten grunn og at det billigere Sony kamera faktisk er ett bedre kjøp?!? Lenke til kommentar
Håkon03 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Kjøpte selv GRDX på Elkjøp til 5999,- selgeren anbefalte det som et godt alternativ til TRV 22. Jeg tror dette er meget personavhengig. I følge nettsiden til Elkjøp er kameraet nå hevet til 6990,- tilsv. med mange andre kameraer (mulig julen nærmer seg). Når det gjelder kvalitetsforskjell på trv33 og pc03, har jeg inget faglig grunnlag for å uttale meg bortsett fra at trv33 har flere finesser. Jeg anbefaler deg også å prøve andre utenlandske forum som er delt inn i kameramerker, der vil du mest sansynlig få en noe mer nyansert vurdering av JVC enn du får her (Har ikke linken for hånden) Lenke til kommentar
taskvig Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 På nettet står DX55 annonsert til 6990, i butikken stod det 6490 i Elkjøpavisa som kom i posten igår sto det 5990:) Som du sier, jeg tror også det er litt personavhengig hva de anbefaler, derfor jeg prøvde lykken her i håp om flere meninger... for klart det billigste for meg hadde vært å høre på selgeren og kjøpe TRV12! Lenke til kommentar
Håkon03 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Fant en meget bra Svensk side som omhandler de fleste DV kameraer + mye mer. Den gir en mye mer utfyllende forklaring og evaluering av alle typene. Anbefales alle som er i tvil å ta en titt på denne [url="http://www.cyberphoto.se/"]http://www.cyberphoto.se/[/url] Lenke til kommentar
taskvig Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Endte opp med at jeg fulgte rådet her og kjøpte meg TRV33 istedet for PC103, prisen var jo den samme så da får vi håpe jeg har gjort ett klokt valg:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå