Gå til innhold

Nå har trådløs lading av elbiler kommet opp i 120 kilowatt


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

fortsatt mindre effektivt enn galvanisk koplet lading - en teknisk snodighet i beste fall?

 

Å kjøre bil med fossilt drivstoff gir rundt 30% effektivitet. En elbil har rundt 90% totalt. Å trekke fra 3 prosentpoeng i dette regnestykket er en liten pris å betale for beleiligheten å slippe å plugge i kontakten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ser for meg en fremtid hvor vi har ladespoler i bakken der man pleier å sette fra seg bilen over natten. Og en styringaspp som gjør at bilen automatisk lader når strømmen er billigst og sørger for at bilen holder 21 grader når du pleier å kjøre på jobb om morgenen. Ladingen kan automatisk stoppe på f.eks 60% for å skåne batteriet til daglig, og så kan man enkelt velge topplading om man har tenkt seg på langtur. Ingen kabler, ingen stress, alltid klar bil når du trenger det og minimerte løpende kostnader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...