ottgrims Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 I går var det 30 minutt forsinkelse frå eg sende SMS til mottakaren fekk den. Vi hadde samme selskap (Komplett Mobil) og var i samme hus, berre forskjellig etasje. Kva er årsak til slik forsinkelse? Har det samanheng med operatør? Nedprioriterer Telenor SMS frå småselskaper som Kompålett mobil? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Det skyldes nok en feil i en ruting/mobil-sms gateway. At det blir liggende i en kø. Veldig kjipt når man bruker sms til to-faktor autentifisering da sesjon er forlengst over da melding med passord dukker opp. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 (endret) Det kan også være en faktor om både mottaker og avsender har iPhone eller andre type tjenester, hvor meldingene først prøves sendt som iMessage.. Dette har jeg merket kan henge lenge, før telefonen først finner ut at mottaker ikke har mottatt meldingen.. Så blir den sendt på ny som vanlig melding. Når det gjelder gårsdagen var det litt lyn og torden rundt om i landet, så det kan ha vært sentraler som har vært nede i perioder... Jeg vil tør å påstå at det må være en teknisk feil som var årsaken... Det er ikke normalt med 30minutters ventetid på en ordinær SMS så sant ikke klokka er 00:00 på nyttårsaften.. Endret 22. oktober 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå