Gå til innhold

ICE ustabilt nett i dag? Noen som vet?


Anbefalte innlegg

Folk fikk ikke kontakt med meg i dag, i flere timer. Jeg bruker ICE. De kom rett til mobilsvar i flere timer og jeg brukte ikke telefonen engang. Er det noen som vet om det var noe med ICE sitt nett?

 

Lurer på om jeg må bytte operatør for å få pålitelig tjeneste. Noen å anbefale? Har tenkt litt på Telia i det siste, med databoostfunksjonen er det jo interessant også.

 

Eller kan det være noe galt med mobilen min? Jeg opplever hele tiden at når jeg åpner en app så blinker skjermen en til flere ganger hvitt og så først kommer appen etter at det virker som den gikk ut av appen igjen. HTC U11 Life som har fått byttet skjerm på garanti pga. misfarging.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Har slitt med samme problem som TS for ett til to år siden og løsningen ble å bytte abonnement. Som et ledd i feilsøkingen byttet jeg både mobil og sim uten at det hjalp. 

Problemet vedvarte over flere måneder med lange perioder hvor folk kom rett til svarer. For å få telefonen på nett igjen måtte jeg selv ringe ut med jevne mellomrom.

Så tiltross for fulle signal falt telefonen ut av nettet og var "uten dekning" selv om indikatoren viste at alt var ok. Litt kjipt for folk som ikke benytter telefonen ofte da den kan ligge i timer, kanskje dager å bli brukt og av den grunn ikke være tilgjengelig for folk som forsøker ringe.
 

Mitt råd er at om det skjer igjen så bytt operatør så fort som mulig. Dette er noe ICE ikke klarer fikse.

Lenke til kommentar

Problemet vedvarte over flere måneder med lange perioder hvor folk kom rett til svarer. For å få telefonen på nett igjen måtte jeg selv ringe ut med jevne mellomrom.

 

Så tiltross for fulle signal falt telefonen ut av nettet og var "uten dekning" selv om indikatoren viste at alt var ok. Litt kjipt for folk som ikke benytter telefonen ofte da den kan ligge i timer, kanskje dager å bli brukt og av den grunn ikke være tilgjengelig for folk som forsøker ringe.

 

Mitt råd er at om det skjer igjen så bytt operatør så fort som mulig. Dette er noe ICE ikke klarer fikse.

Det samme problemet har mange opplevd hos Telia og Telenor, dette er en gjenganger faktisk. Ice har forøvrig et rimelig moderne nett har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det samme problemet har mange opplevd hos Telia og Telenor, dette er en gjenganger faktisk. Ice har forøvrig et rimelig moderne nett har jeg hørt.

Har aldri opplevd dette hos andre leverandører (siden MTU (1990-tallet)), men hos ICE var dette en stor plage som kunne skje flere ganger pr. mnd. Nå når jeg hører at dette fortsatt skjer vil jeg ikke under noen omstendighet bli kunde der igjen, trist men...

 

Problemstillingen virket forøvrig noe ukjent hos kundeservice og de la ned unødvendig mye arbeid om det var en kjent feil. Jeg har også inntrykk av at feilen lå i koblingen mellom deres eget nett og Telia, men feilen fortsatte når de låste meg til Telias nett. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hmmm... tenkte å bytte til Telenor etter å ha lest det Nidar2 sa i går men nå er jeg i tvil igjen. :(

 

Redigert: Ok kanskje jeg bytter til Telenor likevel :)

 

Hvem byttet du til Nidar2?

Jeg byttet til Talkmore og er strålende fornøyd.

 

Nå har de vervekampanje og kan godt verve deg så får du de to første mnd gratis. Det er helt uten binding slik at du kan bytte igjen før/etter to mnd er gått. De har også 4G-tale slik at kvaliteten blir bedre om telefonen din støtter dette :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Talkmore er ikke noe særlig høye priser og dårlig support.

Særlig på kontantkort, ville heller gått for chilimobil selv om kundeservicen der kan være litt treg.

Prisen på kontantkort er mye lavere enn hos Chili og kundeservice er garantert bedre. Man ringer også andre talkmorekunder gratis. Forøvrig kan man også kjøpe datapakker på kontantkortet, noe Chili ikke kan tilby.

 

Litt høye priser på abonnement veies opp av vervekampanjene. 

 

Den viktigste forskjellen er Telia eller Telenordekning.

Lenke til kommentar

Prisen på kontantkort er mye lavere enn hos Chili og kundeservice er garantert bedre. Man ringer også andre talkmorekunder gratis. Forøvrig kan man også kjøpe datapakker på kontantkortet, noe Chili ikke kan tilby.

 

Den viktigste forskjellen er Telia eller Telenordekning.

Problemet med datapakker kan man ikke kjøpe på dagen særlig når man er på fjellet uten telia dekning.

Og de fleste datapakkene krever lengere tid 1 måned, ergo er ikke talkmore særlig å satse på.

Problemet er ofte de lyver å sier en datapakke per måned, men faktisk man kan ikke ha høy databruk i uken, går man for 1 GB får man 250 mb i uka. Eller kvote på 50 mb per dag. Som sier seg hvor lite det faktisk er. Får knapt surfet litt på internett før det er tomt.

 

Prisen de første 3 månedene er billig, men etter det? Dyrt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Problemet med datapakker kan man ikke kjøpe på dagen særlig når man er på fjellet uten telia dekning.

Og de fleste datapakkene krever lengere tid 1 måned, ergo er ikke talkmore særlig å satse på.

Problemet er ofte de lyver å sier en datapakke per måned, men faktisk man kan ikke ha høy databruk i uken, går man for 1 GB får man 250 mb i uka. Eller kvote på 50 mb per dag. Som sier seg hvor lite det faktisk er. Får knapt surfet litt på internett før det er tomt.

 

Prisen de første 3 månedene er billig, men etter det? Dyrt.

Dette er jo bare vås. For det første bruker Talkmore Telenors linjer. Datapakkene aktiveres dagen du bestiller og varer ut måneden/eller i 30 dager, men du må huske å avbestille dem måneden før. Det er ingen begrensinger pr. dag eller pr. måned.

 

Det er uansett mye bedre enn hos Chili som er dobbelt så dyre og som heller ikke tilbyr datapakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...