8DX8QO0Y Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Folk fikk ikke kontakt med meg i dag, i flere timer. Jeg bruker ICE. De kom rett til mobilsvar i flere timer og jeg brukte ikke telefonen engang. Er det noen som vet om det var noe med ICE sitt nett? Lurer på om jeg må bytte operatør for å få pålitelig tjeneste. Noen å anbefale? Har tenkt litt på Telia i det siste, med databoostfunksjonen er det jo interessant også. Eller kan det være noe galt med mobilen min? Jeg opplever hele tiden at når jeg åpner en app så blinker skjermen en til flere ganger hvitt og så først kommer appen etter at det virker som den gikk ut av appen igjen. HTC U11 Life som har fått byttet skjerm på garanti pga. misfarging. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Hvor skjedde dette? Har du dekning fra ICE der? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 22. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2018 (endret) Hvor skjedde dette? Har du dekning fra ICE der? I Trøndelag. Har ICE dekning her ja. Fikk forresten ørten meldinger fra telefonsvareren til ICE i samme sekund som den første samtalen kom igjennom også. Endret 22. oktober 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Synes mobildata faller ut stadig vekk jeg, er vel hovedsaklig roaming på Telia her jeg bor. Blir nok å bytte til noe annet når prøveperioden er over. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Jeg har ice. Og etter litt startvansker for 1 år siden har ice vært dønn stabil. Tror ikke man finner en operatør som ikke har litt kødd innimellom 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Har slitt med samme problem som TS for ett til to år siden og løsningen ble å bytte abonnement. Som et ledd i feilsøkingen byttet jeg både mobil og sim uten at det hjalp. Problemet vedvarte over flere måneder med lange perioder hvor folk kom rett til svarer. For å få telefonen på nett igjen måtte jeg selv ringe ut med jevne mellomrom.Så tiltross for fulle signal falt telefonen ut av nettet og var "uten dekning" selv om indikatoren viste at alt var ok. Litt kjipt for folk som ikke benytter telefonen ofte da den kan ligge i timer, kanskje dager å bli brukt og av den grunn ikke være tilgjengelig for folk som forsøker ringe. Mitt råd er at om det skjer igjen så bytt operatør så fort som mulig. Dette er noe ICE ikke klarer fikse. Lenke til kommentar
G Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 (endret) I dag 22. oktober, hadde Altibox utfall på fiberen sin (aner ikke omfanget, men de innrømmet at det var en oppdatering på en server som var skyld). Endret 22. oktober 2018 av G Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Problemet vedvarte over flere måneder med lange perioder hvor folk kom rett til svarer. For å få telefonen på nett igjen måtte jeg selv ringe ut med jevne mellomrom. Så tiltross for fulle signal falt telefonen ut av nettet og var "uten dekning" selv om indikatoren viste at alt var ok. Litt kjipt for folk som ikke benytter telefonen ofte da den kan ligge i timer, kanskje dager å bli brukt og av den grunn ikke være tilgjengelig for folk som forsøker ringe. Mitt råd er at om det skjer igjen så bytt operatør så fort som mulig. Dette er noe ICE ikke klarer fikse. Det samme problemet har mange opplevd hos Telia og Telenor, dette er en gjenganger faktisk. Ice har forøvrig et rimelig moderne nett har jeg hørt. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 ICE har et topp moderne 4G-nett, men det er vekslingen fra ICE til Telia, ved taleanrop, som ikke alltid går helt etter planen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Det samme problemet har mange opplevd hos Telia og Telenor, dette er en gjenganger faktisk. Ice har forøvrig et rimelig moderne nett har jeg hørt. Har aldri opplevd dette hos andre leverandører (siden MTU (1990-tallet)), men hos ICE var dette en stor plage som kunne skje flere ganger pr. mnd. Nå når jeg hører at dette fortsatt skjer vil jeg ikke under noen omstendighet bli kunde der igjen, trist men... Problemstillingen virket forøvrig noe ukjent hos kundeservice og de la ned unødvendig mye arbeid om det var en kjent feil. Jeg har også inntrykk av at feilen lå i koblingen mellom deres eget nett og Telia, men feilen fortsatte når de låste meg til Telias nett. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2018 (endret) Hmmm... tenkte å bytte til Telenor etter å ha lest det Nidar2 sa i går men nå er jeg i tvil igjen. Redigert: Ok kanskje jeg bytter til Telenor likevel Hvem byttet du til Nidar2? Endret 23. oktober 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Hmmm... tenkte å bytte til Telenor etter å ha lest det Nidar2 sa i går men nå er jeg i tvil igjen. Redigert: Ok kanskje jeg bytter til Telenor likevel Hvem byttet du til Nidar2? Jeg byttet til Talkmore og er strålende fornøyd. Nå har de vervekampanje og kan godt verve deg så får du de to første mnd gratis. Det er helt uten binding slik at du kan bytte igjen før/etter to mnd er gått. De har også 4G-tale slik at kvaliteten blir bedre om telefonen din støtter dette Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Talkmore er ikke noe særlig høye priser og dårlig support. Særlig på kontantkort, ville heller gått for chilimobil selv om kundeservicen der kan være litt treg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Talkmore er ikke noe særlig høye priser og dårlig support. Særlig på kontantkort, ville heller gått for chilimobil selv om kundeservicen der kan være litt treg. Prisen på kontantkort er mye lavere enn hos Chili og kundeservice er garantert bedre. Man ringer også andre talkmorekunder gratis. Forøvrig kan man også kjøpe datapakker på kontantkortet, noe Chili ikke kan tilby. Litt høye priser på abonnement veies opp av vervekampanjene. Den viktigste forskjellen er Telia eller Telenordekning. Lenke til kommentar
El burro Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Kansje det kan ha noe med Trident Juncture å gjøre?, er ikke sikkert det mobilselskapet sin feil. https://www.oblad.no/nyhet/mobilnett/dab/nato-ovelse-kan-pavirke-dab-og-mobilnettet/s/5-68-484592 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Prisen på kontantkort er mye lavere enn hos Chili og kundeservice er garantert bedre. Man ringer også andre talkmorekunder gratis. Forøvrig kan man også kjøpe datapakker på kontantkortet, noe Chili ikke kan tilby. Den viktigste forskjellen er Telia eller Telenordekning. Problemet med datapakker kan man ikke kjøpe på dagen særlig når man er på fjellet uten telia dekning. Og de fleste datapakkene krever lengere tid 1 måned, ergo er ikke talkmore særlig å satse på. Problemet er ofte de lyver å sier en datapakke per måned, men faktisk man kan ikke ha høy databruk i uken, går man for 1 GB får man 250 mb i uka. Eller kvote på 50 mb per dag. Som sier seg hvor lite det faktisk er. Får knapt surfet litt på internett før det er tomt. Prisen de første 3 månedene er billig, men etter det? Dyrt. Lenke til kommentar
Normix Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Noe er ihvertfall galt hos Ice. Har mistet all dekning flere ganger i dag. 4g kommer opp igjen, og etter noen minutt ramler det ut igjen. Volte uteblir helt. Har ingen dekning i skrivende stund. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 10/23/2018 12:33:15 Vi opplever for tiden problemer i nettverket som medfører ustabilitet på vårt eget 4G nettverk. Dette påvirker mobilt bredbånd og mobiltelefoni. Vi jobber på spreng med å løse dette og beklager ulempen dette medfører. Hilsen ice Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Problemet med datapakker kan man ikke kjøpe på dagen særlig når man er på fjellet uten telia dekning. Og de fleste datapakkene krever lengere tid 1 måned, ergo er ikke talkmore særlig å satse på. Problemet er ofte de lyver å sier en datapakke per måned, men faktisk man kan ikke ha høy databruk i uken, går man for 1 GB får man 250 mb i uka. Eller kvote på 50 mb per dag. Som sier seg hvor lite det faktisk er. Får knapt surfet litt på internett før det er tomt. Prisen de første 3 månedene er billig, men etter det? Dyrt. Dette er jo bare vås. For det første bruker Talkmore Telenors linjer. Datapakkene aktiveres dagen du bestiller og varer ut måneden/eller i 30 dager, men du må huske å avbestille dem måneden før. Det er ingen begrensinger pr. dag eller pr. måned. Det er uansett mye bedre enn hos Chili som er dobbelt så dyre og som heller ikke tilbyr datapakker. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Vil du ha Telenor dekning kam jeg varmt anbefale Komplett. Der var aldri noe tull når jeg var der og kona har heller ikke noe tull der nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå