Istapp Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 (endret) Hei. Kjøpte Huawei P20 Pro i mai, og har nå klart å få en ugly ripe i skjermen. Har deksel på telefonen, men innser at jeg nok burde hatt beskyttelse på skjermen også. Så leser jeg om alt mulig kjerringråd, fra pussing med tannkrem, bruk av viskelær, og diverse repareringskremer med pinner osv... Er det noe av dette som funker? Eller må jeg bare godta først som sist at skjermen må byttes ut? Eventuelt bare ignorere ripa, men det er jo lettere sagt enn gjort. Endret 22. oktober 2018 av Istapp Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Ikke følg disse kjerringrådene iallefall. Har ripe i skjermen selv, men ser den ikke før skjermen er svart. Jeg hadde latt det være, men det er meg. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Er det ripe i skjermen eller sprekk? Halve Norge vet visst ikke forskjell lenger. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Finnes vel noe du kan polere inn i ripa så den ikke kjennes lenger, men vanskelig å ikke få den synlig. Du kan og pusse ned resten av skjermen til samme dybde som ripen men det er risikofylt og skjermen kan muligens bli matt. Men ville heller solgt den til noen som ikke bryr seg om ripen enn å punge ut 3000kr for skjermbytte. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Men ville heller solgt den til noen som ikke bryr seg om ripen enn å punge ut 3000kr for skjermbytte. Ikke mange som vil kjøpe skadet telefoner, blir fort dyrt å bytte: Er ikke så dyrt å kjøpe:Huawei P20 pro Display Glass Front Replacement Digitizer Touch Screen S 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) Ikke mange som vil kjøpe skadet telefoner, blir fort dyrt å bytte: Er ikke så dyrt å kjøpe:Huawei P20 pro Display Glass Front Replacement Digitizer Touch Screen S Nei skrur man selv så blir det klart billigere. Nå er ikke denne telefonen spesielt enkelt å skru på så man burde ha litt erfaring før man begynner. Og tipper at selve skjermen er limt fast til glasset, så resultatet av å bare bytte glasset kan bli temmelig stygt og man risikerer nok å ødelegge skjermen under demontering. Men for all del bare å prøve. Jeg hadde nok ikke risikert dette bare for en ripe. Endret 3. januar 2019 av Complexity Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Trådstarter får gjøre som han vil, men dette er nok fremgangsmåten. Synd det ikke er enklere. 1 Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Ble det gjort noe? Har "ripe" selv, som jeg mistenker går gjennom glasset, men ikke amoleden. Ikke blitt verre i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå