shahin Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Hei, Siden vi fikk delt opp emnefeltet i tittel og beskrivelse har det bare blitt tull, se bare på disse emnene: P900 | Jeg bestilte meg p900 i dag Nytt 9600XT |Hvilke drivere bør jeg bruke? Disk ble borte... | Etter "Systemgjenoppretting" Radeon 9500pro-9700pro | Flashing Noen tips? | Kjøp av FPS spill Hurtigtast i Internet Explorer til å komme ... | ... fort opp i adressefeltet Webhotell? | hva er dette? Logitech Cordless Desktop MX | Rekkevidde på disse tangentborda? Begrenset søk | Idiotisk NFSU | er det mulig å ta "Print Screen"? FIC Radeon 9800pro | Ekstra strømkabel erfaringer | hvordan filtreres de? Disse topicene fant jeg på 2 sider av "siste poster". Dvs. jeg lette ikke gjennom 2000 tråder for å finne tråder med så dårlig emnefelt bruk. Jeg utdyper ikke hva som er galt med emnene over, da dere selv kan tenke dere at man kun ser det i sort på førstesiden. "Fic9800Pro" tenker du, og klikker på den, men så er det lotteri om den omhandler erfaringer, vifte, overklokking, død, herpet, retur, ikke levert, spillproblem, 2d problem, kontaktproblem osv. Folk har aldri greid å benytte seg av emnefeltet så "Hjelp!!??!???" osv kan ikke unngås, spes. i det siste hvor moderatorer ikke tar seg bryet med å lese det man rapporterer med "Report" knappen (reporta i snitt 8-10 tråder pr dag siste ukene, uten at noe ble gjort med dem). Så jeg mener at vi bør få skrevet like mange tegn totalt i emnefeltet, men alt bør være i 1 felt som vises på forsiden av hw.no. Folk tror det 1. feltet er for å skrive f.eks. "Trenger hjelp med..." og 2. til "...R9800PRO". Da dukker det på forsiden opp en linje med "Trenger hjelp med...". Dette er selvsagt worse case scenario hvor du ikke ANER hva slags tråd/emne/produkt/problem det er snakk om, i andre tilfeller vet du kun at "ja, nå går jeg inn på en tråd om r9800pro, men jeg aner ikke hva trådstarter skal diskutere ang. dette kortet". PS: Vennligst ikke kom med latterlige kommentarer som "IKKE KLIKK PÅ TRÅDEN DA HVIS DU IKKE LIKER EMNET OMG STFU NOOB!". På forhånd takk for evt. innspill og ha en riktig god jul allesammen Edit: Ikke si at dette er tatt opp / dette skal tas opp i forumstyret osv. slik som med lan kategorien som tok 1mnd å opprette. Både jeg, dere og mange andre vet hvordan det er å være 14 år og pc nerd. Jeg er 20 nå, men jeg har i min tid vært jævlig kjip på internett og skrevet som en dyslektiker, brukt fjortis slang og driti i hvordan emnefelt og ligende skal brukes. Mitt poeng er at de som gjør disse feilene ikke kommer til å endre seg før flere år. Det er derfor ikke noe poeng i å lage tråder og gjøre dem sticky osv hvor moderatorne prøver å forklare hvordan emnefelt skal brukes. Disse folka lærer "aldri", eneste løsning er vel å slå hardt ned på emner som "Hjelp!!!" osv. spes. da dette faktisk er verre enn feilbruk av de to feltene jeg nevner. Det var veldig bra jobba med stenging av tråder i 1-2 uker, men nå florerer det av tråder som bryter med retningslinjene igjen... Endret 18. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) P900 | Jeg bestilte meg p900 i dagNytt 9600XT |Hvilke drivere bør jeg bruke? Disk ble borte... | Etter "Systemgjenoppretting" Radeon 9500pro-9700pro | Flashing Hurtigtast i Internet Explorer til å komme ... | ... fort opp i adressefeltet Webhotell? | hva er dette? Logitech Cordless Desktop MX | Rekkevidde på disse tangentborda? NFSU | er det mulig å ta "Print Screen"? FIC Radeon 9800pro | Ekstra strømkabel Ka er det som er galt med disse da? Syns de er greie eg. Endret 18. desember 2003 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
shahin Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) P900 | Jeg bestilte meg p900 i dagNytt 9600XT |Hvilke drivere bør jeg bruke? Disk ble borte... | Etter "Systemgjenoppretting" Radeon 9500pro-9700pro | Flashing Hurtigtast i Internet Explorer til å komme ... | ... fort opp i adressefeltet Webhotell? | hva er dette? Logitech Cordless Desktop MX | Rekkevidde på disse tangentborda? NFSU | er det mulig å ta "Print Screen"? FIC Radeon 9800pro | Ekstra strømkabel Ka er det som er galt med disse da? Syns de er greie eg. Ok, jeg visste jeg måtte utdype det... Du går på www.hardware.no (f.eks. din startside). Deretter flytter du blikket mot høyre for å se på ditt "favorittforum" på www. Der ser du "p900", "disk ble borte" og "9800XT" som emner. Den første omhandler om at noen har gledesutbrudd siden de har kjøpt mobil, og ikke problemer/erfaringer slik du hadde trodd. Dvs. tråden var totalt unyttig for deg. Du klikker videre på "disk ble borte" og tenker dine skills ang. døde harddisker osv. kan f.eks. hjelpe brukeren, men du oppdager at den døde etter systemoppretting - dvs. disken er ikke DØD, men det er datafeil - ikke hw feil. Vel, her kunne du ikke hjelpe og nå har du allerede wastet 3-4min på tråder du aldri hadde klikka på om emnefeltet var korrekt. Jaja, tenker du og klikker på "9800XT" siden du har tenkt å kjøpe dette kortet selv og vil lese erfaringer ang. overklokkingen. Men neida, denne tråden omhandler hvilke drivere trådstarter skal bruke, og ikke det du hadde "in mind". Beklager om dette var dårlig formulert, men jeg har ikke sovet på 30 timer. God jul. Edit: Du kan også se på det fra "andre siden". Om jeg har mistet data under systemoppretting og brukt 5 timer på å finne ut hvordan jeg fikk data tilbake, kan jeg hjelpe brukeren. Om jeg har 9800XT kan jeg hjelpe brukeren med hans driverproblem på under 1min. MEN, siden de har brukt dårlige emnefelt klikker ikke potensielle brukere med erfaring om problemet på tråden. Trådstarter for dårlige svar og tenker "dritt forum", brukerne ser crap emner og tenker "drittforum". Ingen kommer godt ut av det, men slike emnefeil Endret 18. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Om du hadde gjort emnefeltet like langt som topicmed beskrivelse, trur du ikkje det hadde blitt littfullt på forsiden av hw.no da? "Kontaktproblemer med R9800XT" tar jo opp massepålass. Og da må ganske mange poster slettes, som gjer det mindre interessant å være her på forumet Endret 18. desember 2003 av zeph Lenke til kommentar
shahin Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) "Kontaktproblemer med R9800XT" tar mye plass? Du mener virkelig at dette er uakseptablt langt for å ha på forsiden? At vi heller bør ha "9800XT", "Intellimouse 4", "120GB", "BIOS", "HD" osv som emner? Nå er hw.no nede som alltid mellom 03-07, så jeg får ikke sjekket, men ta en titt på førstesiden. Hvis du har flaks er det en eller to tråder der med bra bruk av emnefeltet. Du ser selv hvor mye bedre det er å vite hva tråden omhandler 100% før du klikker på den. Edit: F.eks. dette emnet "Athlon64 3000+ eller XP2800? (2)" vs. "Nytt 9600XT (2)". Nytt 9600XP med problemer, eller vil han kjøpe? Who knows? Endret 18. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176407 Ser ikke ut som det blir håndhevet særlig hyppig, dog. Jeg synes selve emnefeltet er litt for kort, jeg. :/ Lenke til kommentar
shahin Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Jeg synes selve emnefeltet er litt for kort, jeg. :/ 100% enig med deg. Dette fører trolig at selv brukere som virkelig vil lage et bra emnefelt, noen ganger sliter med å få med alt relevant. Man har ofte noe relevante ord som MÅ komme med i første feltet, når det ikke går må man ofte fjerne ord som "OG" osv. + forkorte ord og da blir det unødvendig "kryptisk" emne som f.eks. "Prob. med R9800 Cat4 Drv. i Wolf ET." (sorry, fant ikke på noe bra i farten, hehe) Endret 18. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Personleg så syns eg at emnefelta du har nemnt over er heilt greie. Me har stort sett vorte kvitt dei mest håplause emnefelta (HJELP!?")="#!), og eg kan ikkje sjå at t.d. "disk ble borte" skal vere eit dårlig emnefelt. Det er meir ein indikasjon på at personen som oppretta tråden faktisk ikkje har fjernast aning om kva som har skjedd, men "disken forsvant i Windows Utforsker". Eg trur det blir å gå litt langt å rette på slike emnefelt som du nemner her. Få deg litt søvn, og les emnefelta på nytt; i nokre av tilfella, som det eg nemnte over, har du tolka emnefeltet slik som du "ville". Merk at dette er ikkje naudsynt meiningane til nettverket, men mine personlege meiningar. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg er litt enig med shahin, er ikke noe som holder meg våken om natta, men slike emnfelt som bare består av ett relevant ord er kjipe. Folk er rimelig tafatte på å lage skikkelige emner her på forumet. AtW Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Personleg så syns eg at emnefelta du har nemnt over er heilt greie. Me har stort sett vorte kvitt dei mest håplause emnefelta (HJELP!?")="#!), og eg kan ikkje sjå at t.d. "disk ble borte" skal vere eit dårlig emnefelt. Menneh. Dette er definitivt ikke hva det offisielle standpunktet er. (ja, jeg ser at det er din mening, og den skal du naturligvis få lov til å ha) Fra den nevnte tråden, http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176407 Vi minner om at emnefeltet skal være beskrivende og relatert til emnet som tas opp. Bruk IKKE emnebeskrivelse-feltet til utforming av emnet - der skal KUN EKSTRA INFO om tråden legges. Det som skrives i "Emne tittel" skal altså være _hele_ emnet. Følger man dette, ville iallefall jeg, hvis jeg hadde moderatorstatus (Gud forby!), uten tvil stengt 'P900' og 'NFSU', og kanskje et par til. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Slik som situasjonen er i dag er jeg også for at hoved-emnefeltet bør være FULLSTENDIG beskrivende. Men jeg er heller for at det bli mulig å se sekundær-emnefeltet på fremsiden av HW.no! Hvis en fjerner "bruktmarked" eller noe, iallefall legger det lengre ned eller på et annet sted, har en en hel god del mer plass. Så kan en legge til emnebeskrivelsen til emnene også, i svart skrift etter emnet.Ca slik: P900 (12), er den vært å kjøpe? Fordi emnebeskrivelsen fungerer jo optimalt når en først velger "Siste 24 timer" og de funksjonene. Og det er *veldig* greit med to emnefelt Endret 18. desember 2003 av Blib Lenke til kommentar
p0zz Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg er litt enig med shahin, er ikke noe som holder meg våken om natta, men slike emnfelt som bare består av ett relevant ord er kjipe. Folk er rimelig tafatte på å lage skikkelige emner her på forumet. AtW hehe, "holder meg ikke våken om natta" Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 men om eit emnefelt skulle være så dårlig så går det jo berre ut over den som laget tråden. Skader det deg at det står "Radeon" i ein tråd? Nei, så bare ignorer den. For de med bredbånd tar det sikkert 1-2 sekunder å sjekke kva ein tråd handler om og dersom du absolutt ikkje har behov for å lese de med dårlig topic så bare la være. Om trådstarter ikkje får svar fra deg pga dårlig topic så er det hans eigen feil som kanskje blir bedre neste gang. Synes det er generelt for masse syting her på forumet, alle små unødvendige detaljer blir det stort styr rundt, meir enn tråder med datarelatert innhold. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Det irriterer meg hvis det står "radeon" og ikke noe mer, for da vet jeg ikke om jeg er interessert i tråden eller ikke før jeg har klikket meg inn på den. JA, det er et problem. Synes det er generelt for masse syting her på forumet, alle små unødvendige detaljer blir det stort styr rundt, meir enn tråder med datarelatert innhold. Kanskje du skal slutte å lese så mye i "tilbakemeldinger" Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Eg trur eg vart misforstått litt i stad (evt. så har eg tolka ting feil her), så eg prøver igjen. No skal eg ta for meg eit og eit av emnefelta du presenterte, og sei kva eg syns om dei. Eg ser på kombinasjonen av emnefelt og underemnefelt. P900 | Jeg bestilte meg p900 i dag Dette er ein "skrytetråd", og burde ikkje vore posta i det heile. Derimot er emnet bra. Det er lett å sjå kva tråden handlar om. Nytt 9600XT |Hvilke drivere bør jeg bruke? Igjen eit relativt OK emne. Det er klart at personen lurer på kva som er dei beste drivarane for eit Radeon 9600XT-kort. Disk ble borte... | Etter "Systemgjenoppretting" Kan vere villeiande, men ein kan sjå at det er ein brukar som "ikkje ser disken i Windows Utforsker", og skjønner lite av kva som har skjedd. Radeon 9500pro-9700pro | Flashing Igjen eit OK emne. Kunne kanskje hatt hovudemne "Flashing av 9500/9700-PRO" i staden, men alt i alt er det lett å sjå kva tråden handlar om. Noen tips? | Kjøp av FPS spill Dårlig emne. Hadde ein bytta om emnefelta, ville det derimot vore OK. Hurtigtast i Internet Explorer til å komme ... | ... fort opp i adressefeltet Eg ser igjen ikkje kva som er dårlig med dette emnet. Det er klart kva problemet er, ved å lese emnet? Webhotell? | hva er dette? Ein som lurar på kva eit webhotell er for noko? Eg tar ikkje fleire av emnefelta, dei var alle heilt OK. Disse topicene fant jeg på 2 sider av "siste poster". Dvs. jeg lette ikke gjennom 2000 tråder for å finne tråder med så dårlig emnefelt bruk. Takk for det. Eg må seie at eg syns mange byrjar å verte oversensitive på dette med dårleg bruk av emnefelt. Personleg så hatar eg "HJELP" og "!!!?"?"?!?!¤", men emnefelt som dette er då heilt grei? Dei gjer jo ein god forståelse av kva innhaldet i tråden skal vere? FIC Radeon 9800pro | Ekstra strømkabel Jeg utdyper ikke hva som er galt med emnene over, da dere selv kan tenke dere at man kun ser det i sort på førstesiden. "Fic9800Pro" tenker du, og klikker på den, men så er det lotteri om den omhandler erfaringer, vifte, overklokking, død, herpet, retur, ikke levert, spillproblem, 2d problem, kontaktproblem osv. Dette er det einaste av emnefelta du nemner som faktisk er dårlig. Kanskje undertittel "Er det med ekstra strømkabel" hadde gjort seg. Eg har ikkje fjernaste aning om kva tråden handlar om, så det får nokon andre svare på. Men, som eg sa, ein bør ikkje vere for overfølsomme når det gjeld emnefelta; eit visst nivå må me sette grensa på, og eg syns ærlig talt ikkje emnefelta du har nemnt i denne tråden kvalifiserer som dårlige. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Ufff.....det er mye bekymringer nå før jul..... Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 [quote name='kilogram' date='19/12/2003 : 17:15'] Eg trur eg vart misforstått litt i stad (evt. så har eg tolka ting feil her), så eg prøver igjen. No skal eg ta for meg eit og eit av emnefelta du presenterte, og sei kva eg syns om dei. Eg ser på kombinasjonen av emnefelt og underemnefelt. [quote name='shahin' date='18/12/2003 : 08:08']P900 | [color=gray]Jeg bestilte meg p900 i dag[/color][/quote] Dette er ein "skrytetråd", og burde ikkje vore posta i det heile. Derimot er emnet bra. Det er lett å sjå kva tråden handlar om. [/quote] Skyt meg hvis jeg tar feil, men problemet er vel at på hw.no's forside vil dette emnet bli stående som "P900" fordi undertittel ikke vises. Det er det som er hovedproblemet. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Jeg forstår hva trådstarteren mener, og jeg er enig. Men jeg tror løsningen er heller å ha retningslinjer på hvordan disse emnefeltene skal bli brukt og ikke fjerne den. Har også irritert meg over dårlig emner, og klikket meg inn i tråder som ikke interesserer meg (via forsiden) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Eg trur eg vart misforstått litt i stad (evt. så har eg tolka ting feil her), så eg prøver igjen. No skal eg ta for meg eit og eit av emnefelta du presenterte, og sei kva eg syns om dei. Eg ser på kombinasjonen av emnefelt og underemnefelt. Poenget er at man ikke ser kombinasjone, på feks førstesiden, man ser bare emnefeltet, så folk må tenke på dette, og forklare mest mulig i emnefeltet, evt supplerende informasjon i underfeletet. AtW Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Stusset litt i går kveld eller når det var, da mange tråder med emnefelt tilsvarende disse ble stengt. Var faktisk ikke klar over at den andre linjen ikke skulle brukes som en del av emnefeltet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå