Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Overdreven svelging.

ReaveЯ

Anbefalte innlegg

Hei. Har et problem (føler jeg) at jeg svelger ofte. Kan føles som halsen fyller opp med spytt og er nesten verre når jeg er tørr i halsen. Prøver å skjule det i sosiale sammenhenger med kjøpe tyggis eller halspastiller. Noen som vet hva det kommer av? Frustrerende avogtil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drikker nok for lite rent vann. Endel kaffe ila dagen da. Skal prøve å drikke mer å se om det hjelper. Varierer egentlig dag til dag det med at jeg drikker nok vann. Men ofte jeg "glemmer" det. Drikker jo melk, saft, brus osv..

Kaffe, brus og saft er alle vanndrivende, med faktumet at du sier at du ikke drikker så mye vann så er det det første du må endre. Gå rundt med en vannflaske hele tiden som du drikker av støtt og stadig, når du er tørst og munnen din er tørr så har du allerede vært tørst en stund.

Lenke til kommentar

Sukkerfri drops og tyggis ble anbefalt av lege og apoteker for tørr munn. Er du helt nazi på det kjøpt xerodent fra apoteket, er sukkerfri små drops som er skapt for å nettopp øke spyttproduksjonen som kommer i appelsinsmak pg lakris.

Husk også god tannhygiene ts. Det har også mye å si for spyttproduksjonen din. Begynn å bruke tanntråd hvis du ikke gjør det, alle burde egentlig bruke tanntråd.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Så stapp en doc med honning i kjeften for å smøre halsen (er den eneste av de billigere doc halslisenene som faktisk smører halsen føler jeg, skaffer den alltid hvis jeg har behov og ikke apotek i nærheten for bedre pastiller). Å gjøre ingenting vil påvirke tennene dine og din generelle munnhelse veldig negativt.

Så kverulerende vi skulle være i dag!

Lenke til kommentar

Slutt å drikke sukkerfrie produkter

Jeg blir tørr i halsen av sukkerfri brus, og andre produkter som har sukkererstatninger

Man blir ikke tørr noe sted av sukkerfri brus.

Kaffe, brus og saft er alle vanndrivende

Kilde på at brus og saft er vanndrivende?

Lenke til kommentar

Man blir ikke tørr noe sted av sukkerfri brus.

Kilde på at brus og saft er vanndrivende?

Er ganske velkjent fenomen at brus er det (derfor de som regel tilbyr deg både vann og brus på restaurant, brus er ingen drikk som virkelig slukker tørsten), snakket litt fort da saft er faktisk OK.

Problemet her er ikke at TS drikker kaffe, brus eller saft, men at han sier selv at han drikker for lite rent vann og er tydeligvis dehydrert, da blir første ting å forandre deres væskeinntak før noe annet. 

Anbefaler seff at TS går til legen hvis det ikke løser seg med å drikke mer vann da det kan være andre årsaker som medisiner osv, men er litt mindre stress og mye billigere å prøve å bare drikke mer vann først. 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...