uranus Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hei Hvordan kan jeg legge inn Slackwave Linux 4.1 på min bærbare PC som har WinXp på fraførav? Trodde at den formaterte akkurat som Mandrake Linux?? Takk for hjelpa Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg har desverre ikke vært borti slackware før -- så jeg er sansynligvis ikke så mye hjelp i når det gjelder spesielle installasjons-ting der. ..men av nysjerrighet: Hvorfor ikke installere den nyeste versjonen av slackware fremfor den "eldgammle" 4.1? Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) ja, hvorfor iallverden skal du ha 4.1? Slackware 9.1 er ute den kan bruker akkurat samme type partisjoner som mandrake, så på den måten skal det ikke være noe forskjell.. men slack,debian osv er litt vanskeligere distroer enn mandrake/redhat osv da.. men anbefaler det på det sterkeste hvordan du installerer slackware kan du se på den offisielle siden: http://www.slackware.com/install/ trenger du hjelp, så er det bare å rope ut Endret 18. desember 2003 av zacky Lenke til kommentar
uranus Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Hehe, det var visst 9.1 :$ Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Når du velger Slackware bør du jo ha en god grunn for valget. Det er ikke den distroen med best hardware støtte, det kan bli noen problem med lyd/grafikk. Ikke det at det ikke kan fikses, alt kan fikses i Linux, men det skjer ikke av seg selv slik det gjør i Fedora, Mandrake og SuSE. Personlig vil jeg anbefale Fedora og SuSE på det sterkeste til bærbare maskiner. Men over til Slackware. Denne guiden her er skrevet for Slackware 8.1, men installasjonsprosedyren er relativt lik. Du velger selv om du vil partisjonere slik guiden viser, strengt tatt trenger du ikke mer enn swap (den dobbelte størrelsen av ram) og resen som /-partisjon. Lykke til, og kom gjerne med flere spørsmål Skal du ha både XP og Slackware på maskinen samtidig? Endret 18. desember 2003 av Øyst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå