Gå til innhold

Athlon64 XP3200+ vs Intel Pentium 4 3.0 GHz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Athlon 64 er best for tiden ja.

Her er en test av Athlon 64 3200+, Athlon65 FX51, Pentium4 3,2GHz og Pentium4 EE 3,2GHz mot hverandre.

[Edit:] Hvis du regner et gjennomsnitt av resultatene i hver kolonne i konklusjonen så kommer du frem til følgende: (gj. snitt av 11 spill-tester)

• Athlon 64 3200+ er 5,3% raskere enn Pentium4 3,2GHz
  • Athlon 65 FX51 er 19,3% raskere enn Pentium4 3,2GHz
  • Pentium4 EE 3,2GHz er 9,7% raskere enn Pentium4 3,2GHz

Dermed kan man også regne ut følgende:

• Pentium4 EE 3,2GHz er 4,2% raskere enn Athlon 64 3200+
  • Athlon 65 FX51 er 8,8% raskere enn Pentium4 EE 3,2GHz

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Slike AMD og Intel diskusjoner blir som regel useriøse.

Prøv å spar oss for de.

Dette med AMD vs Intel er rett og slett en smaksak.

Når du ser produktene under ett og ser på hva som er raskest / stabilitet / varmeutvikling / pris osv så er Intel langt forran AMD. Dersom du ser isolert bare på hastighet så vinner sikkert AMD, men på stabilitet osv så faller AMD igjennom.

En AMD prosessor kommer aldri i mitt hus dersom jeg ikke blir tvunget til å kjøpe. Det som teller for meg er stabilitet og at jeg kan stole på produktet.

Så dette er en smaksak. :shrug:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Artig når du begynner innlegget ditt med en liten tale om useriøse AMD/Intel-diskusjoner, og så følger opp med :

Når du ser produktene under ett og ser på hva som er raskest / stabilitet / varmeutvikling / pris osv så er Intel langt forran AMD

Er ikke det et typisk useriøst utsagn, da? Tror iallefall ikke at det er noen bred enighet om det du sier der.

Lenke til kommentar

Min Athlon XP 2500+ kjører jeg for øyeblikket på 2100 MHz. Den har ligget på denne hastigheten, og med 100% CPU load, i ganske nøyaktig 3 dager og 3 timer nå. Det er, for å si det mildt, ikke mye som tyder på at den akter å slutte med det. Dette er hva jeg legger vekt på når jeg påstår at min maskin er stabil. At Athlon CPU'er er ustabile er derfor noe av det dummeste og mest fordomsfulle som kan sies om dem.

Lenke til kommentar
Artig når du begynner innlegget ditt med en liten tale om useriøse AMD/Intel-diskusjoner, og så følger opp med :
Når du ser produktene under ett og ser på hva som er raskest / stabilitet / varmeutvikling / pris osv så er Intel langt forran AMD

Er ikke det et typisk useriøst utsagn, da? Tror iallefall ikke at det er noen bred enighet om det du sier der.

Ja, helt enig. Dette var så useriøst som det kan få blitt.

Lenke til kommentar
Slike AMD og Intel diskusjoner blir som regel useriøse.

Prøv å spar oss for de.

Dette med AMD vs Intel er rett og slett en smaksak.

Når du ser produktene under ett og ser på hva som er raskest / stabilitet / varmeutvikling / pris osv så er Intel langt forran AMD. Dersom du ser isolert bare på hastighet så vinner sikkert AMD, men på stabilitet osv så faller AMD igjennom.

En AMD prosessor kommer aldri i mitt hus dersom jeg ikke blir tvunget til å kjøpe. Det som teller for meg er stabilitet og at jeg kan stole på produktet.

Så dette er en smaksak. :shrug:

Det er du som drar ned debatten til en lavmål med ubegrunnede useriøse påstander. Ikke kaste stein i glasshus?

Lenke til kommentar

Pleier ikke å legge meg opp i "X vs. Y"-diskusjoner, men nå må jeg få lov å nevne at du er fullstendig bak mål! Raskest - Athlon FX-51, stabilitet -hallo? nei, maskinen din kræsjer ikke om du har en AMD-prosessor... (Sorry, mac, men dette er noe av det dummeste! Er lenge siden K6-II (Rett meg hvis jeg tar feil)), varmeutvikling; såvidt jeg har skjønt det er A64 den kaldeste desktopprosessoren på markedet i dag.

Regner med at det er flere andre enn meg som kommer til å kommentere dine utsagn, så jeg overlater det vel egentlig til dem, men jeg måtte bare få dette av hjertet... :)

Lenke til kommentar

John Kr: Slike AMD og Intel diskusjoner blir som regel useriøse. Prøv å spar oss for de. Dette med AMD vs Intel er rett og slett en smaksak.

Når det er sagt så kan jeg like gjerne bidra litt jeg også:

Nå som jeg har fortalt hva som scorer best i ytelsetester begynner tydeligvis en intel-fan å bable om hvor bra Intel-CPU'er er uten å ha hadd AMD i huset en gang.

Personlig har jeg erfaring med begge deler da jeg ti en hver tid har kjøpt det som gir meg mest for pengene. (Har kjøpt og satt sammen en rekke maskiner til andre enn meg selv også)

Når du absolutt skal se samlet på ting:

Ytelse: Athlon64-serien vinner

Stabilitet: Begge deler er ca like stabilt

Varmeutvikling: Athlon64-serien vinner

Pris: Athlon64-serien vinner over P4, Athlon 64 FX vinner over P4EE

Det som derimot er en smakssak er om du vil høte på rådene om nye produkter fra et relativt samlet forum eller tviholde på de gamle og begrensede erfaringene dine. (Med begrenset mener jeg at du sikkert har mindre erfaring enn hva vi andre har til sammen)

Beklager min mening, men slik er det.
Beklager din mening men slik var det for noen år siden. Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...