Tom Seeberg Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 Jeg har gjort endel research på området som har med kjønn, behandling og hvor lenge man får ligge på sykehus. Idag med effektivisering og spare penger så er det alltid pasientene som må finne seg i å ligge kortere tid på sykehus selvom man faktisk hadde trengt et litt "lengre" opphold. Ofte blir pasientene skrevet ut for fort etter forskjellig typer behandling. Sykehuslegene sier soim alltid "dette må du gjøre hos fastlegen. Og jeg har sett noen statistikker om hvilke kjønn som lettere blir innlagt og får en smule lenger liggetid. Den analysen jeg leste sa egentlig ikke så mye om hvilke kjønn som får hakket mer behandling, men kvinner har en helt marginal fordel her da de lettere får behandling og blir lettere hørt enn menn. Man skal være veldig forsiktig med å snakke om dette for som sagt er meget marginal. dvs forskjellen er svært liten, men den er der. Likeså så har jeg selv merket at jeg får bedre behandling av mannlige leger enn kvinnelige. Selvom man ikke ønsker at det skal være noen forskjell her så er det bare slik det er, dvs i dette tilfellet handler om våre menneskers helt grunnleggende egenskaper fra fødselen av og igjen bekrefter at menn og kvinner er forskjellige. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 Som regel hotell i nærheten av sykehus om en har lyst til å ligge mer enn nødvendig Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 (endret) Dette henger nok litt sammen med at menn i produktiv alder som regel klager når de er halvdaue og kvinner klager hvis det blåser feil vei, men det finnes også menn som kan syte og kvinner som kan ha alvorlige problemer også. Endret 22. oktober 2018 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå