Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Psykologi 2 Eksamen Høst 2018

Anbefalte innlegg

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kommer til å bruke kapittel 6: «Roller og holdninger». Kanskke modell-læring og balanseteoriem (Heider). Enn du?

Kapittel 4 (Roller), og 6 (Påvirkning og endring av holdninger), men sikkert også kapittel 1.

Konsistensteori (balanse- og dissonansteori), kanskje trekomponentmodellen og multikomponentmodellen.

Har ikke hatt psykologi 1, og husker jeg slet litt med psykologi 2 mtp at jeg ikke hadde lært meg de grunnleggende teoriene. Kan hende jeg gjør fullstendig skivebom nå også.

Lenke til kommentar

Kapittel 4 (Roller), og 6 (Påvirkning og endring av holdninger), men sikkert også kapittel 1.

Konsistensteori (balanse- og dissonansteori), kanskje trekomponentmodellen og multikomponentmodellen.

Har ikke hatt psykologi 1, og husker jeg slet litt med psykologi 2 mtp at jeg ikke hadde lært meg de grunnleggende teoriene. Kan hende jeg gjør fullstendig skivebom nå også.

Det høres faktisk veldig bra ut! Har ikke hatt psykologi 2 på et par år. Hadde 5 i faget, men husker eksamen var vanskelig. Er egentlig ikke så fornøyd med temaet grunnet syntes teoriene er kjedelige. Tror man kan knytte sosialpsykologi (kapittel 1) med dette. Men er litt usikker selv..

Lenke til kommentar

Det høres faktisk veldig bra ut! Har ikke hatt psykologi 2 på et par år. Hadde 5 i faget, men husker eksamen var vanskelig. Er egentlig ikke så fornøyd med temaet grunnet syntes teoriene er kjedelige. Tror man kan knytte sosialpsykologi (kapittel 1) med dette. Men er litt usikker selv..

Åh, så bra at det høres bra ut, haha. 

Synes det er kjedelig at det er å oppdrive så mange besvarelser om andre temaer, men få oppgaver tilgjengelig på nett om holdninger. Noen som har funnet noen gode? 

Lenke til kommentar

Greit tema synes jeg, men ikke det jeg helst ville fått, hehe.

Teoriene dere har nevnt er vel relevant ja. Tenker jeg tar med sosialiseringsprosessen og hvordan holdninger kan påvirkes av sosialiseringsagenter. Tror også jeg kan få skvist inn massemedier/digitale medier her, og opinionsledere. Imitasjon og identifikasjon. Grupper går det vel ann å ta med. Noen som vet noe om adaptasjonsprosessen? Kan hende jeg er på bærtur her

Endret av Lindamarlene
Lenke til kommentar

Greit tema synes jeg, men ikke det jeg helst ville fått, hehe.

Teoriene dere har nevnt er vel relevant ja. Tenker jeg tar med sosialiseringsprosessen og hvordan holdninger kan påvirkes av sosialiseringsagenter. Tror også jeg kan få skvist inn massemedier/digitale medier her, og opinionsledere. Imitasjon og identifikasjon. Grupper går det vel ann å ta med. Noen som vet noe om adaptasjonsprosessen? Kan hende jeg er på bærtur her

Ja, tror jeg også tar med litt om massemedier. Er egentlig så mye man kan ta med, men tror ikke jeg kommer til å klare å holde styr på alt. Redd for at jeg begynner å skrive om noe annet som egentlig ikke er så relevant. 

Angående adaptasjonsprosessen? Tenker du på Piaget? 

Lenke til kommentar

Vet du hva, det tror jeg at jeg gjør nå. Tar med alt for mye, og ikke det som er mest relevant. Hehe ups. Får håpe tankene ikke går Helt i surr i morgen..

Huff. Syntes kanskje det er bedre å bare ta et par eksempler å drøfte det enn mange eksempler, men lite drøfting. Det skal nok gå bra! Har du funnet noe som er relevant til vedleggene? Og hvilken teorier/modeller tenker du å ta med?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal ta med eller utelukke, men har skrevet modell-læring, trekomponentmodellen, kultivasjonsteorien, balanseteorien, kognitiv dissonans i hvert fall.. hva tror du kommer godt med til eksamen?

Æh.. klarer ikke å plukke ut. Syntes alle de var viktige.. akkurat nå prøver jeg å finne sammenhengen mellom 1-2 teorier/modeller og hver enkelt vedlegg. Syntes at det er litt mye at vi må bruke minimum tre vedlegger på eksamen 

Lenke til kommentar

Æh.. klarer ikke å plukke ut. Syntes alle de var viktige.. akkurat nå prøver jeg å finne sammenhengen mellom 1-2 teorier/modeller og hver enkelt vedlegg. Syntes at det er litt mye at vi må bruke minimum tre vedlegger på eksamen 

Det var ikke så dumt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...