Exeter Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg har et "mini kjøleskap, som jeg får akkurat plass til mitt cheiftec dragon inni. Så lurte jeg på, kan dette gå bra? Noen som kan dette med kondens, elektronikk osv som kan gi noen råd? Eventuellt noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Søk og du vil finne........ Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 jeg gjorde et snabb søk på kjøleskap, men fant ingenting. Jeg kan ikke lette igjennom flere hundre innlegg om kjøling. Ergo jeg poster ang dette. Gjorde du et søk? isåfall hvis meg hvor du fant svaret? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Det kan nok gå bra det Vil tro komponentene i maskinen vil sørge for at luften i kjøleskapet holdes på et slikt nivå at kondens ikke er et stort problem. Problemet kommer nok med kjøleelementet i kjøleskapet, da temperaturen der vil være lavere enn andre steder. Uansett spiller det nok en stor rolle hvilken kjøleevne skapet har. For god kjøleevne - kondens For dårlig kjøleevne - varmeskap Edit: fant en tråd i et annet forum:http://yoshi.us/forums/index.php?showtopic=3525 Endret 18. desember 2003 av SilverCRX Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Med noen vifter for god luftsirkulasjonså fungerer det noenlunde, men det er ikke en løsning jeg vil annbefale: (1) Grunnen til at et kjøleskap er så kaldt, er hovedsakelig fordi det er meget godt isolert, ikke fordi det "pumper" varme vekk så veldig fort. Altså er det egentlig lite effektivt til å kjøle noe som aktivt lager varme, spesielt om det er så lite. Effekten blir nok mye mindre enn du håper på. (2) Du har med en gang problemer med rim og frost. Når masinen er kald vil luftfuktighet bli til IS på komponentene, men når maskinen blir varm vil det smelte, og vann vil dryppe ned i kretser osv. = !!FrRzzzZT!! (3) Kjøleskapet ditt vil få reusert sin levetid til kanskje 10-20% av normalt. Kompressoren er ikke laget for å gå hele tiden, bare i perioder, for å opprettholde temperaturen til vanlig bruk. Du kan regne med at du vil få problemer før eller siden om du satser på noe annet enn en kortsiktig løsning... Skal du ha ekstrem kjøling, så ta vannkjøling og koble vannet direkte fra kaldtvanns-rørene i huset, eller kjøp en vapochill, om du har råd til å punge ut et par tusen for en "kjøleskap" løsning som er designet til å fungere skikkelig for en PC. Håper det hjalp -Stigma Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Dypfryser... Det er ikke riktig at det vil slå ned kondens på maskinen...den er varmere. Man må imidlertid ikke opne døren hver dag og slippe inn luft med romtemp... Man lager et hull i lokket for ledningene, og egentlig er det bare hovedkortet som står i fryseren. Hvie man vil ta hull i siden på fryseren må man passe på ikke å ramponere kjølerørene. man finner plasseringen av desse ved å la fryseren gå noen timer med opent lokk. Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Det beste er å legge kondenseren i en veldig godt isolert tank. Ha vann/glykol i denne og bygge vanlig vannkjøling. Lagde dette en gang og det knuste Vapochill fullstendig i kjøleevne. Hadde ca 120 watt varmefjerning ved -10 grader. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Det beste er å legge kondenseren i en veldig godt isolert tank. Ha vann/glykol i denne og bygge vanlig vannkjøling. Lagde dette en gang og det knuste Vapochill fullstendig i kjøleevne. Hadde ca 120 watt varmefjerning ved -10 grader. Å feste kabinettet til siden på en dypfryser og lage et hull for ledningene for hardisker og strøm er en liten affære hvis man skal mekke alikevel. Det eneste man isolerer er hullet. Speeden kommer når man nærmer seg minus 40 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 ??? Hvor står det at han skal bruke dette til å kjøle maskinen? Er det vanskelig å lese klokken 5 om natten? ; Når det gjelder bruken av et slikt minikjøleskap inni en pc, vil jeg uansett ikke anbefalle det... Sjansen for kondens og lekasjer er ikke noe jeg vil gamblet på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå