Gå til innhold

I framtiden kan elbiler klare seg helt uten vanlige batterier, om Chalmers-professoren lykkes


Odd R. Valmot

Anbefalte innlegg

Vil ikke minus 40 til minus 60 grader celcius i lang tids marsjfart være en fare for lithiumdrift på fly?

Det kunne vore ei fare for Jet-A1 òg, hadde det ikkje vore for at kompresjonen av luft framfor vengjene i 500 knop hevar lufttemperaturen ved vengjefronten 33 °C. I tillegg kjem friksjonsvarme, og som andre nemner vil den elektriske og kjemiske aktiviteten i batteriet i seg sjølv varme batteriet so lenge det arbeider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...