Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anfall? Hjelp!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei! For ca 3 timer siden satt jeg å skulle spise middag med familien, plutselig begynte jeg å kjenne en ekkel følelse jeg ikke klarer beskrive. Etter litt kjente jeg at jeg begynte å skjelve litt, tenkte bare det var lavt blodsukker, men ble bare værre og værre og klarte til slutt ikke å holde gaffelen uten at maten datt av, så mye ristet jeg. Skjal til slutt i hele kroppen, og ble litt tung i brystet. Varte kanskje en halvtime og gikk gradvis nedover. Dette har veldig skummelt, og jeg har hatt angstanfall før men dette var ikke et slikt anfall, noen som kan hjelpe meg?? Føler meg bedre nå men litt sliten og fortsatt litt tung i brystet ...

Anonymous poster hash: e1635...491

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+921324

Har følt meg fin i dag, hvis det skjer igjen så kommer jeg til å kontakte legen :)

Så bra at du er pigg igjen. Godt å høre.

Foreslår du ikke selvdiagnoserer dette med å være panikkangst når du eventuelt skulle ta dette opp med legen, så slipper en å etablere unødige fordommer hos den fagkyndige. Om du opplevde ubehag på grunn av psykososiale faktorer, vil dette selvsagt være nødvendig å informere om. Brukerne over kan ha rett, men jeg tror du er tjent med å heller beskrive den opplevde situasjonen og kroppslige fornemmelser, slik du har fortalt oss, fremfor å presentere en diagnose ovenfor legen. Dette sier jeg fordi symptomer på kraftig angst også kan oppstå med et annet sykdomsgrunnlag. 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...