Aiphoenix Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Hei! Har mulighet til å kjøpe en Vega 64 blower style. Den er litt over året gammel, har vært brukt til gaming og _litt_ mining da det var hipt. Jeg tror på selgeren, men veldig usikker på hva jeg skal by og evt hvor langt jeg skal strekke meg? Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Hvor mye har han lagt ut kortet for\forventer han å få? hva skal du bruke kortet til? gaming? Lenke til kommentar
Aiphoenix Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2018 Han er litt 'åpen' på pris, og har bedt meg gi et bud. Et tilsvarende kort koster 5900.- nytt, og jeg tviler ikke på at du kan få en ok rabatt på Black Friday. Skal bruke det til gaming, men leker meg også endel i Linux. Btw, Nvidia er ikke et alternativ grunnet freesync og at AMD har mye bedre drivere for den plattformen. Dette er uansett bare et 'placeholder'-kort til det kommer nye Radeon. Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Hvis du skal bruke det MEST til gaming som du sier, så kan du få ett mye bedre gaming kort for den prisen, men Nvidia kort kan da brukes med freesync skjerm om jeg ikke tar feil? det er vell bare g-sync skjermer som ikke støtter "sync" på AMD kort? Drivere til AMD og Nvidia har jeg liten peiling på, men ser at Vega 64 ligger fra 5200 til 3500 på nett, brukt riktignok, så hvis du kan få det ned i ett lavt 4000 tall eller høyt 3000 tall, så har du vell gjort en god deal? er jo ikke no vits å betale alt for dyre dommer for "brukt" hardware, det er jo litt som en bruktbil, prisene synker fort! Ha en fortsatt fin fredag! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Med blower-kort ala referansedesign så kosta de helt nye 5000 for litt over et år siden. Jeg ville ikke gitt mer enn 4k for det, helst litt under det og da du bør gjøre endel kjedelige tilpasninger for å få dem greie mtp støy. Bl.a er det lurt med litt undervolting og bruke framecap\chill etc. Klar3torsk1: Nvidia sine kort fungerer ikke med freesync, det blir som å ha en vanlig skjerm. Jeg ville helt klart valgt et AMD-kort i hans situasjon 1 Lenke til kommentar
Aiphoenix Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2018 Takk for svar begge to! Det står mye godt på internett om undervolting av Vegaene, så jeg er innstilt på det. Ser også at din prisantydning er i samme ballpark som min egen, så da har jeg satt 3500.- som første bud. 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Takk for svar begge to! Det står mye godt på internett om undervolting av Vegaene, så jeg er innstilt på det. Ser også at din prisantydning er i samme ballpark som min egen, så da har jeg satt 3500.- som første bud. Proshop kjører kampanje på Vega 64 med blower kjøler for 6000Kr, men da får man med et 1200 kroners tastatur, og spill for ~1200 kroner i tillegg. Legger man de prisene til grunn for beregningen er vi nede i 3600 Kr for et Vega 64 helt nytt. Ikke akkurat verdens riktigste måte å se på det på. Det hadde jo forutsatt at man uansett skulle ha alle spillene og tastaturet... Og var villig til å betale full pris for alt sammen. Men det kan likevel være en grei pekepinn på hvor prisen på en brukt V64 bør ligge. Om man f.eks. verdsetter bundle'en til ~1200Kr, så er vi nede i ~4800Kr for skjermkortet. Trekker av ~33% (tommelfinger regel for brukt HW) så havner vi på 3200 Kr som en grei bruktpris for tilsvarende kort.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå