Gå til innhold

Flytting av program- og systemmapper.

akura

Anbefalte innlegg

Ønsker å flytte 4-5 program- og systemmapper til en annen mappe som kun inneholder programfiler.

Regner med at det ikke bare er å dra de over til den mappa jeg ønsker å flytte de til, siden banen/adressen sikkert da blir feil. Hvordan er dette gjennomførbart slik at programmene fortsetter å fungere etter flytting.

Vet ikke om det har noen betydning men mappene jeg skal flytte er bl.a "Dolby PCEE4", "Garmin", "inetpub" og "Intel".

Har kun en h.d. på pc'n og denne er ikke delt opp i partisoner. Alt ligger under C:

Bruker Win 10.

På forhånd stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om disken ikke er partisjonert, så gir det ingen gevinst i omlokalisering av mapper. Selv om du skulle klare å finne en måte å omlokalisere selve programfilene, er det mulig at disse likevel ikke fungere etterpå.

Husker for lenge siden - i DOS og forsåvidt opptil windows 98, mener jeg det fantes en kommando som som kaltes noe slikt som "mount" elns. som gav mulighet til å mounte en mappe inni en annen.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Ønsker å få til et mer ryddig oppsett i utforsker, både visuelt og praktisk.

Men uavhengi av dette ønsker jeg gjerne en konkret fremgangsmåte om dette er mulig å få til. Legger uansett inn en gjenopprettingspunkt før jeg event. går til verks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Takker for svar.

Ønsker å få til et mer ryddig oppsett i utforsker, både visuelt og praktisk.

Men uavhengi av dette ønsker jeg gjerne en konkret fremgangsmåte om dette er mulig å få til. Legger uansett inn en gjenopprettingspunkt før jeg event. går til verks.

Opplys meg, men hvordan kan du få det mer ryddig enn det som er standard med alle programmer i samme mappen?

Du vet vel at der er ekstra beskyttelse på Programfiler mappene?

Kjører man 64-bit operativsystem, så skal man har to mapper for programmer.

En for 64-bit programvare som heter Program filer

Og en for 32-bit programvare som heter Program filer (x86)

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan lage symbolske linker på original plassen (mappe og sub mappe) som peker på ny lokasjon for å forhindre at programmene ikke virker lengre . Men det vil bli mere rotete.

Mitt tips er å la det være , det er også laget slik med en hensikt og fulle tilgangsrettigheter kun til trusted installer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...