Båtgutten1 Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Hei, skal selge bilen min og i den anledning så har jeg lagt den ut på finn for godt over en måned siden. Men hva tenker folk om annonsen min? og er prisen OK? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=127486306 Håper på seriøse svar Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Jeg har bare skummet over annonsen og lagt inn et søk på tilsvarende bil (årsmodell, motor, kjørelengde). I så måte ser annonsen fin ut med en pris som ligger helt i topp av hva folk krever på finn.no. Men det kan jo være at din bil har utstyr jeg ikke forstår verdien av. Dette burde i så fall fremkomme tydeligere. Så mitt utrente øye ser en anslagsvis tjuetusenlapp for mye på prislappen. Den er sikkert også noe vanskeligere å selge enn tilsvarende biler som befinner seg på østlandet. Lenke til kommentar
Båtgutten1 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2018 Jeg har bare skummet over annonsen og lagt inn et søk på tilsvarende bil (årsmodell, motor, kjørelengde). I så måte ser annonsen fin ut med en pris som ligger helt i topp av hva folk krever på finn.no. Men det kan jo være at din bil har utstyr jeg ikke forstår verdien av. Dette burde i så fall fremkomme tydeligere. Så mitt utrente øye ser en anslagsvis tjuetusenlapp for mye på prislappen. Den er sikkert også noe vanskeligere å selge enn tilsvarende biler som befinner seg på østlandet. Takk for tilbakemelding, BMW Tromsø kunne gi meg 160 i innbytte! Så vil tru at jeg får mere for den privat. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Annonsen ser grei ut den, fint med info osv. Men brude nok hatt flere bilder innvendig av det som er viktig(seter osv). Hvordan idrive knappen ser ut er ikke så veldig spennende. Prisen er nok en del i overkant også, det er mange "tilsvarende" biler til rundt 150 000 som folk pruter ned. Etter å ha solgt mye på finn er det absolutt pris som kommer først, skal en selge(fort) så må en konkurere på pris. Lager en bra annonse i tillegg så går det unna. Lenke til kommentar
Båtgutten1 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2018 Annonsen ser grei ut den, fint med info osv. Men brude nok hatt flere bilder innvendig av det som er viktig(seter osv). Hvordan idrive knappen ser ut er ikke så veldig spennende. Prisen er nok en del i overkant også, det er mange "tilsvarende" biler til rundt 150 000 som folk pruter ned. Etter å ha solgt mye på finn er det absolutt pris som kommer først, skal en selge(fort) så må en konkurere på pris. Lager en bra annonse i tillegg så går det unna. Hei, takk for tilbakemelding. Men finner bare en tilsvarende som koster 153, to til 169 også min og en annen til 185. De to til 185 har mere utstyr og dyrere navigasjon blant annet. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Hei, takk for tilbakemelding. Men finner bare en tilsvarende som koster 153, to til 169 også min og en annen til 185. De to til 185 har mere utstyr og dyrere navigasjon blant annet. Husk at en kjøper ikke nødvendigvis tenker likt som deg, for dem er en 116D fra 2014 som er kjørt +/- 80 000 akkurat det. Folk tenker ikke alltid på ekstra utstyr osv. Men, at du finner en tilsvarende til 153 000 som ikke er solgt er dårlig nytt for din som er 30 000 dyrere. Hadde 153 000 vært en god pris hadde den vært solgt. Sannysnligvis selges den for 145 000 ish og da er du 35 000 over i pris. Jeg hadde nok tatt tilbudet du har på 160 000 om jeg var deg. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 (endret) Vi kan jo starte med det første.. Det første bildet i annonsen er dårlig, bytt heller slik at bilde 7 blir det første. Har bilen bakseter? I tilfelle har du glemt å ta bilde av de. Det er mange bilder som viser bilen helt eller delvis forfra, hele 9 av 15 faktisk. Få mer variasjon i bildene og legg de i en naturlig rekkefølge. At bilen er tatt godt vare på sier ikke så mye, hva med å dra frem servicehistorikk som et minimum? At en støtfanger er nylakkert er noe jeg ville fjernet fra annonsen, særlig siden det ikke står noe om hvorfor.. Nytt sideskjørt i tillegg, har bilen hatt en skade da kanskje? Endret 20. oktober 2018 av Snylter Lenke til kommentar
Båtgutten1 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2018 Husk at en kjøper ikke nødvendigvis tenker likt som deg, for dem er en 116D fra 2014 som er kjørt +/- 80 000 akkurat det. Folk tenker ikke alltid på ekstra utstyr osv. Men, at du finner en tilsvarende til 153 000 som ikke er solgt er dårlig nytt for din som er 30 000 dyrere. Hadde 153 000 vært en god pris hadde den vært solgt. Sannysnligvis selges den for 145 000 ish og da er du 35 000 over i pris. Jeg hadde nok tatt tilbudet du har på 160 000 om jeg var deg. I og med at en forhandler kan betale meg 160 for denne betyr jo i seg selv at bilen ikke er verdt mindre enn dette. Denne til 153 er gått 130000, altså 50 tusen mere enn min i tillegg. Lenke til kommentar
Båtgutten1 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2018 Vi kan jo starte med det første.. Det første bildet i annonsen er dårlig, bytt heller slik at bilde 7 blir det første. Har bilen bakseter? I tilfelle har du glemt å ta bilde av de. Det er mange bilder som viser bilen helt eller delvis forfra, hele 9 av 15 faktisk. Få mer variasjon i bildene og legg de i en naturlig rekkefølge. At bilen er tatt godt vare på sier ikke så mye, hva med å dra frem servicehistorikk som et minimum? At en støtfanger er nylakkert er noe jeg ville fjernet fra annonsen, særlig siden det ikke står noe om hvorfor.. Nytt sideskjørt i tillegg, har bilen hatt en skade da kanskje? Takk for tilbakemelding. Beklager for ett dårlig bilde, har nå byttet ut dette, har også fått lagt inn bilde av baksetet. Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Takk for tilbakemelding, BMW Tromsø kunne gi meg 160 i innbytte! Så vil tru at jeg får mere for den privat. Ah, det var jo ganske så bra. Og da burde du kunne få mer privat, ja. Men samtidig ville jeg personlig ikke giddet å jobbe så mye for å få f.eks. 175 000 når du kan selge den så uproblematisk for 15k mindre. Så jeg hadde i alle fall slått til på BMW Tromsøs tilbud ? Ellers synes jeg jo det er mye fornuftig i det bl.a. Snylter nevner. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Jeg syns bildene er bra, men teksten lister i grunnen bare spesifikasjoner og ellers forventet tekst som at den er god å kjøre. Jeg ville prøvd å skrive en noe mer selgende tekst. Hva er spesielt med nettopp din bil? Det er helt sikkert mange som ikke vet hva f. eks M-pakken inneholder (selv om du har listet utstyret lenger ned i annonsen). Hvilken fordel er det å ha M-pakken i det daglige? Hva med de to andre pakkene? (Advantage Edition pakke og største Navigasjonspakken). Hva innebærer dette i praksis? Gjør det hverdagen lettere på noen måte? Blir bilen bedre å kjøre (hvorfor)? Lenke til kommentar
Båtgutten1 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2018 Ah, det var jo ganske så bra. Og da burde du kunne få mer privat, ja. Men samtidig ville jeg personlig ikke giddet å jobbe så mye for å få f.eks. 175 000 når du kan selge den så uproblematisk for 15k mindre. Så jeg hadde i alle fall slått til på BMW Tromsøs tilbud Ellers synes jeg jo det er mye fornuftig i det bl.a. Snylter nevner. Takk, som de aller fleste som selger bil vil. Så ønsker man jo å få mest mulig for bilen sin, på akkurat denne er det fortsatt lån igjen så jeg vil uansett gå i minus. så det er derfor jeg ikke ønsker å selge for 160. Har allerede fått ett bud på 170, men jeg skal minimum ha 175 før jeg gir slipp. Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Får også nevne at du selvsagt også konkurrerer med andre enn rent sammenliknbare biler. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122651896 Og et eksempel på at marginene til BMW Tromsø ikke er enorme om de gir 160k for din bil. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=126299894 Lenke til kommentar
Båtgutten1 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2018 Får også nevne at du selvsagt også konkurrerer med andre enn rent sammenliknbare biler. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122651896 Og et eksempel på at marginene til BMW Tromsø ikke er enorme om de gir 160k for din bil. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=126299894 Ser at begge disse to har manuellgir, folk betaler gjerne mere for automatgir. Og den første du har linket opp her har den rimeligste versjonen av skjerm uten noe annet enn radio og telefon. Mange ønsker gjerne navigasjon også. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Har du fått noen bud? Vi solgte nettopp morfar sin gamle 3 serie, begynte også alt for høyt og det kom bare "lave" bud inn. Til slutt endte bilen opp til å bli solgt til pris rundt de lave budene. Det er ett tøft marked om dagen, det må en bare ta inn over seg. Lenke til kommentar
Båtgutten1 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2018 Har du fått noen bud? Vi solgte nettopp morfar sin gamle 3 serie, begynte også alt for høyt og det kom bare "lave" bud inn. Til slutt endte bilen opp til å bli solgt til pris rundt de lave budene. Det er ett tøft marked om dagen, det må en bare ta inn over seg. Ja, fått ett på 170. Har også merket at markedet er dårlig om dagen. Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 (endret) Ser at begge disse to har manuellgir, folk betaler gjerne mere for automatgir. Og den første du har linket opp her har den rimeligste versjonen av skjerm uten noe annet enn radio og telefon. Mange ønsker gjerne navigasjon også. Absolutt, men det var det jeg mente med ikke rent sammenliknbar. Ser du bort i fra automatgir (i nederste lenke) får du en bil som har gått kortere enn din, med større motor, helskinn seter, m-pakke og sammenliknbart utstyrsnivå og fra forhandler! Og prisen er neppe helt umulig å prute der heller. Sier litt om hva BMW Tromsø skulle kunne forlange for din bil. Tviler på at de får mer enn 180 000 iaf. Så bud på 170k høres bra ut i mine ører. Det samme gjør 160k fra forhandler. Edit: glemte at den i lenken min også har firehjulstrekk. Endret 20. oktober 2018 av SecoY Lenke til kommentar
Båtgutten1 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2018 Absolutt, men det var det jeg mente med ikke rent sammenliknbar. Ser du bort i fra automatgir (i nederste lenke) får du en bil som har gått kortere enn din, med større motor, helskinn seter, m-pakke og sammenliknbart utstyrsnivå og fra forhandler! Og prisen er neppe helt umulig å prute der heller. Sier litt om hva BMW Tromsø skulle kunne forlange for din bil. Tviler på at de får mer enn 180 000 iaf. Så bud på 170k høres bra ut i mine ører. Det samme gjør 160k fra forhandler. Edit: glemte at den i lenken min også har firehjulstrekk. forstår ja, samme motor i min som i denne med 143. Min er bare nedjustert grunnet HK avgiften som var når den kom. Kan få oppjustert HK for en sum hos BMW uten at motoren tar noe skade av dette. Bmw i Tromsø har sagt til meg at de betaler 160 for den og selger den for rundt 200+-, dette er noe jeg har blitt fortalt da jeg kjenner ett par av de. Men som sagt, så vil man jo ikke gå så altfor mye i minus. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Bud på 170k med prisantydning på 185k høres jo ganske fornuftig ut, såpass prutningsmonn må man gjerne regne med.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 170k hadde jeg nesten slått til på ja. Folk er simpeltheten ikke villig til å betale fullpris på Finn. Det er den eneste plassen på denne jord hvor nordmenn faktisk tør/er villige til å prute. Uansett hva du legger ut, vil noen gi et bud som er under, og sånn er det bare. Du kan muligens kontre med 175, så er det en deal - da ville jeg vært fornøyd i hvert fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå