Kontorstol Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 En buffer på 3-4 månedslønninger syns jeg er i overkant med mindre man har en uforutsigbar økonomi, som f.eks midlertidlig stilling eller gammel bil som snart skal på EU-kontroll. To netto månedslønninger holder for de fleste, og med mindre man har en kort horisont lønner det seg å spare videre i f.eks BSU (for de som kan det), fond eller evt. bolig. I dette tilfellet hadde jeg som nevnt over satt det inn i et globalt indeksfond (f.eks KLP AksjeGlobal Indeks V) over 12 mnd. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Korreksjonen har forøvrig alt begynt. Om det blir en større korreksjon gjenstår å se. Personlig tror jeg det er mer nedside igjen (forventer S&P 2650) før en eventuell bunn, men om det er starten på et lengre nedgangsmarked er umulig å predikere. Check. Blir spennende å se om vi kan finne en bunn her eller om vi nå faktisk er inne i en mer alvorlig nedtur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå