Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 <br data-mce-bogus="1">Kriminelle hackere tynget av samvittighetsnag gir ut kryptonøkler til syriske ofre Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Interessant sak, men den har lite med geopolitikk å gjøre. Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Skal vi liksom takke utviklerne nå da? De får 0 kreds fra meg. Lenke til kommentar
makta556 Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Skal vi liksom takke utviklerne nå da? De får 0 kreds fra meg. Hvor står det/antydes det at de skal takkes eller ha creds? Det er da uansett oppsiktsvekkende at disse "utviklerne" eier empati overhodet. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Dette har mest sannsynligvis ingenting med sympati eller empati å gjøre. Hvis de godtar et bilde av passet hvor personnummer eller tilsvarende sikkerhetskritisk informasjon er sensurert, så kanskje det finnes et knøttlite gram av sympati eller empati. Derimot har jeg min mistanke om at dette handler mer om ID-tyveri. Denne typen «ransomware» rammer jo tross alt blindt, så folk i Syria er ikke de eneste som kan presentere en slik historie. Jeg har ingen problemer med å tro at dette kan ramme fattige, sårbare mennesker i Norge også f.eks. Lenke til kommentar
fjeksulr Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 Hmmm... unntak for russere, og nå for syrere, men ingen andre utsatte grupper. Da er det vel ikke sikkert det er guttunger som står bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå