Gå til innhold

Stenging av Religion og politikk katalogen?


Anbefalte innlegg

Ser at moderatorene tenker å stenge denne katalogen pga av BS, flamming og andre kritikk verdige utsagn på denne katalogen. Jeg synes ikke at det har vært så ille i de siste mnd'ene. Jeg ser 9 stengte tråder her(I de siste 30 dagene). At noen kunne ha holdt seg unna er helt klart. Da mener jeg fra begge "sider" av politikken. Hva synes dere andre? Skal ikke alle forum med respekt for seg selv ha en politikk/religion katalog? Hvis de skal fjerne denne katalogen pga av at HW.no er primært et hardware forum så må de vell fjerne hele OT katalogen da vel

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at moderatorene har sett seg lei av mye "bråk" innen denne delen av forumet og har snakket om å stenge denne delen av forumet, men de har snakket/truet med dette lenge nå så jeg anser dette for å kun være en trussel for å få oss til å skjerpe oss, men for all del, de kan vel finne på å fjerne det viss det ikke blir en forbedring!

 

Selv så er/har jeg vært innvolvert i en god del utskeing av emner og bråk selv, noe jeg er fullstendig klar over, men det finnes spesielt en person her på forumet som jeg ikke klarer å la være å svare til (no names mentioned) da jeg anser han for enten å være en voksen person som sitter der å leker seg og ikke har noe bedre å gjøre eller så er han bare komplett dum, eller regelrett spiller dum fordi har ikke har et liv!

 

 

Dessuten så heter det vel seg at det ikke skal postes søppel-søppel under kategorien 'søppel', men bare så det er sagt, så er det flere brudd på de 'uoffisielle' retningslinjene for bruken av søppel, enn det er krangling her inne, men det er min mening da!

 

Uansett så tror jeg ikke at denne delen blir stengt, men det kan godt hende at det kan bli slått HARDT ned på flaming og folk som drar temaer off-topic heretter, noe jeg HÅPER at det skjer.

 

Til moderatorer (skulle dere finne på å lese her): Hva med å faktisk BRUKE 'advarsels-grafen' når det først er en her? Selv så mener jeg at jeg allerede burde fått noe rundt 50% ihvertfall grunnet off-topic prat og flaming men jeg har ikke fått noe! Kanskje ikke så dumt til å starte med ihvertfall!

 

Eller kanskje dere bør vurdere å slå ned hardere på flaming/krangling/off-topic-prat slik at det automatisk blir roligere!

 

og fra nå av så skal jeg oppføre meg 100% lovlydig innen denne delen av forumet! Mark my word (ja jeg vet at det er ingen av dere som tror det før dere ser det men vent og se :yes: )

 

:thumbs:

Lenke til kommentar

Da starter jeg med å stenge_alle_tråder som ender opp med å kun omhandle brukere på forumet istedet for saken det egentlig skal bli diskutert. Begynner å bli meget lei av slike diskusjoner, og dette forumet er det mest "voldelige" i ordlig forstand.

 

Kan nesten se på Politikk foraet som en notepad versjon av Holmgang, kranglig og kjefting helt til sjefen roer dem ned, om og om igjen ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes forumet burde bli. Det finnes mange som er villig til å diskutere interessante temaer her, men diskusjonen tar av når noen har såpass ekstreme meninger som er kommet frem her - da er det umulig, moderatorer, og ikke la være å gi personen det gjelder litt irettesettelse.

 

Foruten det, synes jeg dette forumet kan bringe mer nyttig informasjon til torgs enn hva tråder àla "Hvordan driter du?" i et av naboforumene her kan...

Lenke til kommentar

Politiske og religiøse standpunkter dreier seg om virkelighetsoppfatning og er høyst personlige. Dermed er det nærmest umulig å debattere politikk og religion uten å gå inn på person.

 

Det går an å diskutere prinsipper, ulike politiske og religiøse retininger og fakta - men med en gang noen bringer sine egne meninger frem dreier med en gang debatten over på virkelighetsoppfatning. Enhver vil hevde at eget syn på virkeligheten er riktig - dermed er i grunnen alle andre litt galt ute og kjører og må irettesettes.

 

Jeg synes det er helt topp at diskusjonen går hett - det tyder på engasjement og interesse.

 

Det at det finnes et slikt forum under HW gjør at HW kan sies å bidra positivt mot det mangel på engasjement som politikere, media og samfunnsforskere bekymrer seg over.

 

Flamingen folk utsettes for her er ikke verre enn i real life politics - folk blir herdet og det preller av som vann på gåsa, men samtidig blir man forhåpentligvis stimulert til å finne bedre argumenter for sitt syn.

 

Når det gjelder on/off topic så er det mye vanskeligere å avgrense temaene innenfor denne avdelingen enn for andre - som Gro sier : Alt henger sammen med alt.

 

Men innimellom blir også jeg irritert - det skal jeg innrømme. Hvis folk kunne være litt flinkere til å tenke igjennom formuleringen av argumentene før de går på person, og ikke la seg irritere og provosere så lett ville også underholdningsverdien øke betraktelig.

 

Det ville også være interessant hvis komunister og kapitalister var litt mer spesifikke i forhold til hva med motstanderens politiske metode som er galt - ikke kun peke på negative konsekvenser av politikken.

 

I tillegg tror jeg det ville være nyttig om moderatorene ville definere litt bedre hva som er utilbørlig opptreden. Det er ganske mange eksempler på yttringer som kan tolkes som rasistiske eller blasfemiske. Rasisme berøres av straffeloven, hvordan det står til med blasfemiparagrafen er jeg ikke sikker på.

 

Summa summarum - la politikk/religion bestå - la folk bli personlige - tillat en viss offtopic streifing - slutt å rope ulv ulv - definer litt bedre hva som ikke er tillatt.

Lenke til kommentar
Vi kan vel se på forum.hardware.no som Cebit-messen og Religion og politikk som en av kneipene rundt arrangementet hvor vi slapper av fra det vi egentlig er her for...?  :thumbup:

God sammenligning... Ethvert hardware-forum med respekt for seg selv bør ha et sted der folk kan diskutere andre ting enn DDR(minne, altså)/FSB/MHz/PCI etc etc. Bare se på ArsTechnica og deres SoapBox, som er en av de mest populære katalogene på deres forum. Nerder må ha lov til å bli politiske iblant de og !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...