Gå til innhold

Krav på reperasjon av iphone 6Plus

help

Anbefalte innlegg

Vi får ny telefon på via jobb hvert 2. år, og får da mulighet til å kjøpe ut den gamle telefonen. Jeg kjøpte ut den forrige telefonen og gav den til et familiemedlem. Nå har kameraet blitt defekt og mobilen er i underkant av 3 år gammel.

Telefonen ble kjøpt inn av en underleverandør av Apple, slik at jeg har ingen kvittering på selve kjøpet av mobilen. Apple mener at vi som forbrukere ikke har krav på at de skal ordne kameraet. Slik jeg ser det er en mobiltelefon ment å vare i mer en 3 år og derav går under 5-årsgrensen i forbrukerkjøpsloven. Er det noen som vet hvordan jeg kan gå frem i denne saken, eller har hatt lignende problem?

det er jo til syvende og sist Apple som må ta kostnaden for alle reklamasjoner, og de kan finne informasjon om telefonen via serienummeret. 

Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens hvis man jobber i større bedrifter f.eks komplett\telenor\telia man får stordrift fordeler som kan bety utvidet reklamasjon eller samarbeids avtale som gjør man kan få bedre vilkår. Men blir vel til firmaet eller personen som overtar enheten som dekker den kostnaden da.

https://www.apple.com/no/support/products/

Sikker på bedriften ikke har kjøpt dette?

Med AppleCare Protection Plan får du teknisk kundestøtte via telefon fra eksperter og flere alternativer for maskinvareservice fra Apple

Ofte ved bedriftkjøp kan man kjøpe utvidet garanti. men spørsmålet er hvor dyrt det blir sammenlignet mot å betale reprasjonen selv.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det koster 500-600kr å bytte kameraet i iPhone på de fleste verksteder og kan bli gjort på under 30min. Apple er svært forbrukerfiendtlige så fort man får problemer med produktet dems, du kommer til få alternativet om å bytte den inn mot flere tusen kroner eller kjøpe noe nytt om du går til Apple/Eplehuset. 

Endret av Ravusy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...