Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

går det an ha 2 nettverkskort?

Anbefalte innlegg

jeg lurte på om det gikk ? jeg har 2 maskinner og 2 adsl linjer på maskinnene det er det 2stk 1 gig og 2 på 100 mbts men det jeg lurte på om jeg kobler begge maskinne på 1 gig nettverkskortene og de 2 på 100mbt nett verks kortene på modemene ? hvis jeg bruker dem hver får seg som dc eller ect og når jeg gjør det går det an å hente filer på den andre maskkinen på de 1 gig nettverkskortene uten at det skal klike :wow: takk for svar sory for skrive feil :)

Endret av RAPTORR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 2 adsl + 2 pc?

Nå er det satt opp slik:

adsl 1 koblet til PC1 (gigabit)

adsl 2 koblet til PC2 (gigabit)

Og du vil sette det opp slik: (3 nettverkskort i PC1)

adsl 1 koblet til PC1 (via 100mbit)

adsl 2 koblet til PC1 (via 100mbit)

PC2 koblet til PC1 (via gbit nettverk)

eller slik:

adsl 1 koblet til PC1 (via 100mbit)

adsl 2 koblet til PC2 (via 100mbit)

PC2 koblet til PC1 (via gbit nettverk)

Det skal nok gå greit, skjønner ikke hvorfor du har 2 adsl linjer, men det virker jo kult - håper de er 4 mbit begge to ;)

Kan nok bli litt komplisert å få satt opp tingene til å virke 100% med programvare, men det var vel ikke spørsmålet heller. Brannmuren min har 3 nettverkskort, men jeg har aldri prøvd å rute 2 adsl linjer til en pc - det er nok litt plunder med det, hvis du ikke er heldig og alt blir automagisk konfigurert i windows.

Lenke til kommentar

Så det du vil gjøre er å koble sammen to pcer som begge har adsl.

Skulle ikke være et hardware problem - bare å holde tungen rett i munnen når du setter opp fildelingen. Slik at filene ikke blir delt med alle brukerne på internett i tillegg til nabomaskinen :thumbdown:

Er jo ikke akkurat et normalt oppsett av maskiner så litt spesialtweaking er nok nødvendig, men det er kanskje noen andre her som har gjort det?

Antar du kjører noen form for windows på begge ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...