karekbo Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 ES file explorer er en ypperlig måte å få tilgang i nettbrettet (android) til filer på PCen via wifi. Det har fungert uten problemer siden jeg installerte appen for et år siden. Når jeg nå kommer hjem fra ferie har det skjedd noe: de delte mappene vil ikke åpnes. Jeg har forsøkt: Av/reinstallere appen Gi mappene nytt navn og gjenta deleprosedyren på Windows 10 PCen Forgjeves søkt "ES file Explorer will not open shared files" Har noen forslag til løsning? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Har du andre enheter som du har gitt tilgang til Windows10-maskinen? Får disse tilgang? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Reboot/del mappen på nytt. Lenke til kommentar
karekbo Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2018 Takk for svar. Jeg har to nettbrett, begge Android, på begge fungerte det utmerket for to uker siden. I kveld har jeg også installert ES file Explorer på min android-mobil: heller ikke den får åpnet mappene. Jeg har opphevet delingen av mappene på PCen, gjenopprettet delingen, jeg har opprettet nye mapper som jeg har delt: samme resultat, ingen av enhetene åpner mappene. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Siden du nevner at du har kommet hjem fra ferie - har du satt noen sikkerhetsinnstillinger i android-enhetene som du ikke har deaktivert etter at du kom hjem? Lenke til kommentar
karekbo Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2018 Nei. De mappene jeg for to uker siden kunne åpne, og spille filene (video) fra, ligger ikke på PC`en men på en USB-tilkoplet ekstern disk. Det er altså disse mappene som fortsatt vises på android-enhetene, men som ikke åpnes. Siden i går har jeg gjort følgende: Jeg har laget nye mapper på en intern disk på PC`en og overført filene dit. Og herfra lar de seg åpne, og filene spilles, på alle android-enheter!? Jeg har ikke gjort noen endringer på den eksterne disken, eller PC`en. Sånn sett er jo problemet løst, men de fleste filene jeg ønsker å spille på nettbrettene, lagres på eksterne disker, så det er jo tungvint å måtte flytte dem til PC`en for å kunne spille dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå