Gå til innhold

Har jeg kjøpt en BRUKT cpu-vifte

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk i dag en pakke med diverse stash fra Multicom, blant annet en Zalman CNPS5100-ALCU CPU-kjøler/vifte.

Da jeg pakket ut denne vifta la jeg merke til et "rektangel" på kontaktflaten som skal ligge mot cpu'en. Størrelsen på dette rektangelet var ca 7 x 13 mm og lignet veldig på et sånt merke man får dersom viften allerede har vært montert (og skrudd hardt til).

Området rundt dette rektangelet var i tillegg "fettete", som om noen hadde gnidd vekk gammel kjølepasta. Langs den ene kortsiden av rektangelet var det også et hakk i selve kontaktflaten (ikke vedig dyp, men nok til at man kjenner den tydelig når man stryker fingeren over).

Har Multicom solgt meg en brukt (!) (og delvis defekt vifte) eller er det Zalman som tester alle viftene/kjølerne før de shipper dem ut (noe som virker VELDIG usannsynlig spør du meg) ??

Endret av tolsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, akuratt det samme med meg, det var skru merker i skjemkortet :wow: , og cdene i pakken lå og fløyt. skjemkortet virka jo som det skulle ingen grunn til å returnere, men følte meg litt misfornøyd. Detta va rogså fra multicom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...