Gå til innhold

Melding sendes....og borte er den :-)

Anbefalte innlegg

Heisann folkens ! Jeg er ny eier av iPhone 8+ så jeg regnet med at jeg ville møte på noen utfordringer fra min gamle Android. Jeg prøver å sende bilder i en melding til en email adresse og bildene forsvinner med den vanlige "svisch" lyden men de dukker aldri opp ?!! Ehhh....jaha..hvor er de da?

Har prøvd flere ulike email addresser...samme er det samme...

Er det noen innstillinger som må hakes av for at dette skal fungere ??

Takk&takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du mail appen på telefonen? Blir de sendt gjennom der kanskje?

Under "Innstillinger > Meldinger > Send og motta" ser jeg at både telefon nummeret og mailen min ligger der. Det kan ha noe med saken å gjøre. Husk å huk på "Send som SMS hvis iMessage ikke er tilgjengelig" i samme slengen.

Endret av PHCTF
Lenke til kommentar

Du kan ikke sende «meldinger» til en mailadresse.

Du kan sende MMS, SMS og Apple iMessages til telefon nummere eller en appleid , appleID som forsåvidt kan se ut som en mailadresse (kun for imessage mottakere , dvs andre apple brukere med imessage enablet)

Skal du sende til en annens mailadresse , bruk e-post klienten . Eller bruk noe annet dere har felles som snap, facebook messenger, skype, whatsapp etc.

post-35394-0-11963300-1540151098_thumb.jpeg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Er det vanlig å sende e-post fra meldingsappen på Android?

Jeg prøvde nå å sende fra min iphone til en e-postadresse som ikke er tilknyttet Apple-ID, det fungerte fint, den ble sendt som MMS.

Kanskje problemet er at MMS ikke fungerer på din telefon? Jeg vet bl.a. ICE krever (de krevde ihvertfall for noen måneder siden) manuelt oppsett av MMS på iPhone, kanskje det er problemet?

Uansett vil jeg anbefale å sette opp en e-postklient for sending av e-post. Selv bruker jeg Outlook da Mail ikke støtter push på mine domener.

Lenke til kommentar

Er det vanlig å sende e-post fra meldingsappen på Android?

Jeg prøvde nå å sende fra min iphone til en e-postadresse som ikke er tilknyttet Apple-ID, det fungerte fint, den ble sendt som MMS.

Kanskje problemet er at MMS ikke fungerer på din telefon? Jeg vet bl.a. ICE krever (de krevde ihvertfall for noen måneder siden) manuelt oppsett av MMS på iPhone, kanskje det er problemet?

Uansett vil jeg anbefale å sette opp en e-postklient for sending av e-post. Selv bruker jeg Outlook da Mail ikke støtter push på mine domener.

Det er jo iOS dette gjelder, så det var da ett merkelig spørsmål?

Lenke til kommentar

MMS tillater at MMS eieren har både nummer og en «e-post addresse» i formatet [email protected] etter RFC2822

Det funker innenfor operatøren (Eks telenor) sende fra ios meldingsappen til min egen telenor online addresse og tillates tydligvis relay gjennom dems mms gateway til operatørens egen smtp mailserver om mottakeren er der.

fra adressen til mobilen er da f.eks [email protected]

Jeg har prøvd å sende mms fra telefon mot andre mail domener (de kom ikke frem , som først antatt)

Hvordan det er med andre operatører vet jeg ikke.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er jo iOS dette gjelder, så det var da ett merkelig spørsmål?

Godt mulig du syns det var et merkelig spørsmål. Jeg for min del har ikke brukt Android på flere år og lurte i grunn på om det var vanlig å sende fra meldingsappen isteden for fra e-postappen i Android, ettersom TS vil gjøre dette i iOS tyder det på at TS har vært vant til dette fra Android.

MMS tillater at MMS eieren har både nummer og en «e-post addresse» i formatet [email protected] etter RFC2822

Det funker innenfor operatøren (Eks telenor) sende fra ios meldingsappen til min egen telenor online addresse og tillates tydligvis relay gjennom dems mms gateway til operatørens egen smtp mailserver om mottakeren er der.

fra adressen til mobilen er da f.eks [email protected]

Jeg har prøvd å sende mms fra telefon mot andre mail domener (de kom ikke frem , som først antatt)

Hvordan det er med andre operatører vet jeg ikke.

Jeg sendte MMS til en Gmail-adresse uten problem.

Lenke til kommentar

Godt mulig du syns det var et merkelig spørsmål. Jeg for min del har ikke brukt Android på flere år og lurte i grunn på om det var vanlig å sende fra meldingsappen isteden for fra e-postappen i Android, ettersom TS vil gjøre dette i iOS tyder det på at TS har vært vant til dette fra Android.

Jeg sendte MMS til en Gmail-adresse uten problem.

Kom frem til gmail etterhvert ved min test også Men ikke til jobbens mail domene.

Så får man heller ingen delivery failure notification. Så min konklusjon er fremdeles skal du sende noe til e-post mottakere bruk mail appen som er satt opp med exchange, map eller smtp tjener. Da er du sikret at det kommer frem og hvis feil så får du melding om det til motsetning fra en mms sendt fra sms appen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...