Troxx Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Etter en "Systemgjenoppretting" forsvant diskvolumet H: på 80GB Disken er å finne i "Enhetsbehandling" ... men med div problemer... Noen som kan forklare dette? Mvh Troxx Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Prøvd å fjerne disken, for så å reinstallere den? Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Prøvd å fjerne disken, for så å reinstallere den? Ja. Maskinen finner disken, og installerer den, men setter den ikke opp som et eget volum. Jeg forsøkte å finne den via "Datamaskinbehandling" og "Diskbehandling" der fant jeg bare CD-rom'er ... ikke mine andre disker engang.. Jeg fikk tilgang til disken via "Diskfragmentering" vet ett tilfelle.. Alle data var tilsynelatende der og disken ble analysert med normalt resultat... 9% defragmentert.. Etter en restart ble den borte derfra og. Jeg har A7N8X-Deluxe og bruker som dere ser NIVIDA's IDE-kontroller.. (om det betyr noe... på den 80GB disken var der 100MB ledig) Troxx Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Prøvd å fjerne driveren til IDE kontroller og legge den inn på nytt? Lenke til kommentar
_howy Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Prøv å gå inn på [Control Panel]->[Administrative Tools]->[Computer Management]-storage-disk management Kan hende du finnern der.. så kan du reactivae og ting liksom.. leste ikke helt hva du/dere skrev oppi der. trett Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Har du brukt PM og/eller NTFS? Og hva var foranledningen til systemgjenoppreting? Endret 18. desember 2003 av sveinsel Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hei! Har du tilgang til en annen maskin? Du kunne jo stappa den i der og sjekka om du får frem noe. Ellers er det ikke et dumt forstal å gå på disk management i device manager (Høyre klikk my computer -> manage -> disk management). Som foreslått kan du kanskje se den der og derfra activate den. Høyreklikk på den og se hvilke valg du får. Lykke til Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Har du brukt PM og/eller NTFS?Og hva var foranledningen til systemgjenoppreting? Har ikke brukt PM.... Alle mine disker er NTFS formatert... Hvorfor Systemgjenoppretting: Ingen programmer startet, ikke mulig å avslutte.. Eneste mulighet for å få gjort noe var i "Sikker modus"... *Tronaldo* og _howy ... Dere foreslår det samme som jeg har forsøkt å fortelle dere... Min XP inst. er på norsk... men jeg forstår jo engelsk.. xcomiii : Hvor trygt er det da? PS: hvor mange virtuelle disker kan man ha? Jeg hadde vel 4... Men bruker bare 1 av dem... De andre er nok installert av CD-brenner programmer. Troxx Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hadde samme problemet for noen dager siden, da byttet jeg bare om på hvor disken var koblet til på ide-kabelen... Kanskje verdt et forsøk å prøve!? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg forslår at du lager deg en oppstartdiskett ved hjelp av Windows XP CD. Så løser du fra alle hardisker (slik at du ikke kan ta feil) unntatt den du skal gjenopprette. Så starter du maskinen med oppstartdisketten og formaterer derfra. Hvis du ikke husker det så er komandoen format C: Jeg vet ikke om du kan kjøre fdisk med NTFS filsystem, men vis du vil prøve så er kommsdoen fdisk C: Hvis ikke dette går er jeg redd.... (Husk jumperne på HD hvis du flytter kablen) Det murrer noe i bakhodet om et visst brenneprogramm...Ehh vis noen husker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå