Troxx Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Brukte http://www.pingplotter.com og får resultater som på bildet: Det sier jo sitt! Dessuten får jeg ca 5 "requests" fra diverse ipnr ... Hvert minutt. Ruteren er konfigurert som følgende: http://home.no.net/troxx/PC/3ComOC/111.111/indexw.html Troxx Lenke til kommentar
kj3til Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Har du lastet ned og/eller opp noe mens du kjørte den tracerouten? .. Det påvirker. Jeg har også problemer med at chello har høy ping, men det er grunnet dårlig ruting i utlandet. (Norge->Nederland->Usa (New York)-> Frankrike) .. og da er det rundt 200-250ms. pleier å ligge på 20-30ms mot første hop (noe jeg mener er dårlig). Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Har du lastet ned og/eller opp noe mens du kjørte den tracerouten? .. Det påvirker. Jeg har som regel en nedlasting eller to gående, og det var vel og tilfelle ved målingen. Likevel har jeg høy ping på et av de første leddene... Hva med det faktum at FV'en min stopper 1-10 requests pr minutt? Hvor mye slår det ut hos meg? Troxx Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Ping blir meget høy hvis du måler mens du laster ned. Særlig hvis all båndbredde brukes opp. Forsøk først uten trafikk på nettet. Er ping fortsatt høy, så prøv uten routeren. Du har vel et vanlig UPC kabelmodem? Lenke til kommentar
kj3til Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 at FW stopper noen portscans nå og da skal ha nada å si. Det er opp og nedlasting, prøv uten annen trafikk. (Som Signatur skrev).. Chello leverer ikke full dupleks, så laster du opp påvirker det nedlasting osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå