Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk...

Anbefalte innlegg

Jeg prøver noe forgjeves å få trådløst internett på en Acer laptop. Jeg kjøpte en Jensen Wireless Broadband Router, og har koblet den både rett i veggen og til netopia modemgreien fra NextGenTel. Ingenting virker.

Eller - rettere sagt - det virker så lenge jeg har laptopen koblen til routeren med en usb kabel. Når jeg prøver å ta ut kabelen eller switche over til "Wireless" på router konfigurasjonen (eller hva det nå var.. den url'en med bare tall), så finner den plutselig ingenting. "Trådløs forbindelse" greia oppgis fremdeles som "Tilkoblet" og i perfekt stand, men i det sekund jeg kobler ut "Lokal tilkobling", så vil den ikke.

Jeg har prøvd ALT jeg kan komme på, og alt som står i bruksanvisning, på nett, på forumet her... Seriøst. Jeg skjønner ingenting. Hjeeeelp...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den interne ip en på netopiaen en 10.0.0.1

denne fungerer som en gateway for den trådløse routern.

i configurasjonen til "Jensen Wireless Broadband Router" må du stille inn IP f.eks. 10.0.0.2, subnetmask. 255.255.255.0 gateway 10.0.0.1. Ssett over til static IP, skru av DHCP.

På den bærbare må du stille inn fast IP, f.eks. 10.0.0.20, subnetmask. 255.255.255.0 og gateway 10.0.0.2

og husk å ha de respektive DNS servere.

På den bærbare kan du gjærne sette dette under som "alternate configutration" slik at du slipper å fikse dette hver gang du skal inn på et annet trådløst nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...