johna Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Har et prolem her. Nye deler,, skal fyre igang og går først inn i bios. Cpu er xp2500+ barton,, minne er Kingston pc3200 ddr400,, greit men allerede i bios står dette: Caution, according to ex.frequency setting, system memory can only operate at freq. higher than or equal to 333mhz, please make sure the dram max freq. is not less than 333mhz.. Vel greit, minne freq står på auto,, cpu 11x og 166\33mhz,, står ingenting om cpu navn,, Når jeg skal legge inn winxp, kommer blåskjerm etter å ha lastet startfiler.. Noe galt med minnebus her ell? eller er ikke rammen kompatibel? HK er asus A7V8X-X,, hjelp noen! Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hmm, prøv å sette opp volten på minne et lite hakk, om det ikke funker prøv og uppe chipset volten et lite hakk. (tar ikke noe ansvar for det, men funker hos meg ) Hva slags psu er det snakk om? Sjekka innstillingene for rammen slik at de står på std og ikke aggresive/turbo?? _ Thorsan Lenke til kommentar
johna Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 ja, ikke noe turbo her.. har prøvd å kjøre med 133mhz fsb og, uten at det hjalp.. fan er det med dette hk da? eller er det skjermkortet som bugger det til? R9500 Lenke til kommentar
fAight Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Har du prøvd det som thorsan foreslo? Å sette opp volten på minne et lite hakk opp? Sitat: "memory can only operate at freq. higher than or equal to 333mhz, please make sure the dram max freq. is not less than 333mhz.." Prøv å sett minne frekvensen manuelt til 333MHz Lenke til kommentar
johna Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Kan ikke stille volt på ram.. bah men etter litt lesing her nå så kan det se ut som om minne mitt blir feil sammen med cpu'n. Xp2500+ arton og twinmos pc3200,, hk støtter visst bare ddr333mhz(pc2700) med prosessorer som kjører 166bus,, eller no sånt,, forvirret og lei av blåskjerm her nå,, har prøvd satt ned bus og minnebus,, ingenting funker,, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå