Ronald777 Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Skal søke et legat, og den eneste måten å få dokumentert et forhold på er å få utskrift politiloggen om meg. Mulig å få det? Hvordan går jeg frem isåfall. Takk Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 (endret) Skal søke et legat, og den eneste måten å få dokumentert et forhold på er å få utskrift politiloggen om meg. Mulig å få det? Hvordan går jeg frem isåfall. TakkDu mener en vandelsattest? Politilogg er en journalføring av hendelser og politioppdrag i løpet av et skift, så det kan du nok glemme å få noen kopi av. For å få vandelsattest må du søke om å få den på ditt lokale politihus. Man trenger da et skriv fra en arbeidsgiver i en bransje som kan kreve slik attest, og må levere inn denne. Så kommer vandelsattesten i posten etter en ukes tid. I dette tilfellet vil jeg tro det er de som forvalter legatet som må gi deg det skrivet. Men her er jeg ikke sikker, da jeg ikke vet nok om legater til å kunne svare definitivt. Endret 18. oktober 2018 av Sithric Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Nei du får ikkje vandelsattest til dette. Politiet skriv kun ut vandelsattest dersom du kan vise til heimel i lov eller forskrift, vanligvis i forbindelse med at du søker ein jobb der godkjent vandel er eit lovkrav, som f.eks jobb med barn og ung eller som vekter. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Info om formål og skjema finnes her: https://www.politiet.no/tjenester/politiattest/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå