quazzix1 Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Hei beklager at jeg forstyrrer og forventet ikke egentlig at du vil ta deg tid til det jeg nå spørr om. Jeg jobber med en oppgave rundt innovasjon og tjeneste utvikling og trenger noen innspill på en tjeneste innovasjon rundt levering i barnehage. Og håper du kan ta deg litt tid til å se over ideen og komme med eventuelle innspill samt svare på en kort spørreundersøkelse. Jeg er en 29 år gammel mann med forsørgeransvaret for 2 barn i skolealder, som har kjent en del på hvordan en travel morgen med fullt ansvar for å levere barn i barnehage og skole samt rekke jobb kan være veldig stressende. Tjenesten: «Til rett tid» er en transport tjeneste ala «skoleskyss», Hvor hensikten er å hjelpe foreldre i Oslo regionen med å få levert barn i alderen 2-5 i barnehagen. Tjenesten har som mål å være en støtte resurs for foreldre i en travel hverdag, hvor det kan være vanskelig å rekke å levere barn i barnehagen samt rekke jobben. «til rett tid» er i førsteomgang ment å være et tilbud til foreldre som av ulike årsaker har barn i barnehage langt ifra hjemmet (F.eks. bosatt på Ekeberg og barnehageplass på Grünerløkka.) Noe som medfører at mye av morgenen brukes til bli stressete mens man stamper i kø. Tjenesten fungerer på ca. samme måte som lignende hentetjenester for skolebarn. Selve hentingen foregår ved at en minibuss med sjåfør og en ekstra støtteresurs/aktivitetsleder henter barnet hjemme til avtalt tid på avtalte dager. Bussjåføren vil være godt opplært og trent i å behandle barn med ulike behov og eventuelle nødsituasjoner. Støtteresursen som er med på bussen vær dag skal være en fagperson med god trening i å passe barn, fortrinnsvis ser vi for oss at personen skal være barnehageansatt eller student innen førskolelærer etc. Primært ser vi for oss at det skal være lite utskiftninger i de ansatte ifra dag til dag, slik at det blir mest mulig kontinuitet og ikke mange ulike voksne for barna å forholde seg til. Også verdt å nevne er at tjenesten ikke kommer til å tilby henting i barnehagen, dette for å ivareta barnets beste som har behov for gode henterutiner, at barnehagen og foreldrene har god kommunikasjon og at plassen har det den trenger av skift etc. Sikkerhet: Selvfølgelig så må alle som er involvert i driften av tjenesten fremvise utfyllende vandelsattest. Barnet er aldri alene med bare 1 voksen. Alle bussene vil være utstyrt med GPS slik at de til enhver tid kan spores. Lenke til spørreundersøkelsen: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScDucGI0taGxV2T9E_SWRyfJoijYR7EjbCsFvNfDGUq8pbf6Q/viewform?usp=sf_link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå