Gå til innhold

Binde strømprisen

accer

Anbefalte innlegg

Jeg fikk akkurat melding om at jeg kunne binde strømprisen. For januar og februar 2019, nå kan du binde strømprisen din på 69,49 øre/kWh inkl. mva.

Er dette billig bør jeg gjøre det eller er dette dyrt. Er ikke sikker på hva som billigst kanskje å bytte leverandør. Kommer strømmen til å bli mye dyrere det vil den sikkert bli?. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn generelt, uansett hvor du bor i landet, er det den dyreste prisen jeg har sett på strøm noensinne... Kan være enkeltdager den ligger noe høyere, men snittprisen ligger jo milevis under. 

Husk at nettleie kommer i tillegg, den er vel på 47øre pr kWh, så da kan du kose deg med norgeshistoriens dyreste strømpris hvis du binder

https://www.los.no/kundeservice/strompris/historiske-strompriser/

Lenke til kommentar

Det hva det jeg tenkte meg. Lure på om jeg skal bytte til noen andre. Jeg har nå NorgesEnergi.

Byttet til dem i sommer og syntes dem sa det hva så billig og ingen skjulte kostnader. Men ser på faktura at jeg også betaler 49 kr. Det står bare annet lurer svært på det kan være?

Hadde jo Hafslund før syntes det hva billigere med dem?

Så lurer på å bytte til måned skifte men vet ikke hva jeg skal velge?

Lenke til kommentar

Husk strømselskap tilbyr bundet strømpris fordi de tror de tjener på det. De tror den prisen de gir vil være høyere enn faktisk strømpris. Så når du binder så better du mot strømselskapet. Og sannsynligvis har de bedre prognoser enn det du har for utviklingen i strømprisen. Så med mindre du er rimelig sikker på at det vil lønne seg så vil det mest sannsynlig ikke. 

Stort sett anbefales binding av pris kun til de som ikke har nok penger til å eventuelt måtte betale ekstra strømregning over en periode. Folk som trenger å vite hvor høye regningene blir og ikke har ekstra å ta av. Så det å binde strømpris, rente osv er stort sett ikke noe du tjener på. Det gir deg kun forutsigbarhet som du betaler for å få.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så dermed er det best å ikke binde den. Den jeg fikk hva for to mmd . Men når det er billigere en andre plasser en NorgesEnergi.

Så er det vel best å bytte  til noen andre. Ble litt klokkere men på hva som er best og ikke. 

Lenke til kommentar

Nettleie betales til nettselskapet som opererer der du bor. Hør nærmere med Kraftriket.

https://www.elskling.no/presserom/endelig-far-du-strom-og-nettleie-i-samme-faktura/

Da er det å prøve å bytte ser ut som alt går i samme. Når lønner seg å bytte den 1 i mmd eller må det gjøres før. Tenker da at det nye selskapet at dem måler strømmen i starten og ikke halvveis  er jo best det blir en mmd i sammenheng. 

Lenke til kommentar

Ja med mindre du trenger forutsigbarhet så gir selskapene tilbud om å binde pris for å "lure" deg. Folk ser kanskje en nyhet om at prisen kan gå mye opp, men selskapene har analyser som sier prisen ikke vil gå mye opp. Og sannsynligvis sitter du da på en bundet strømpris som nesten alltid er over spotpris.

Lenke til kommentar

Kan egentlig si at dem driver med lureri. At dem prøver til å få folk til å tru at det er billig, så få forbrukeren til binde seg så tar dem halve kaka selv. Og kunden taper egentlig stort på dette. 

Så er jo ikke så lett vite hva en skal velge i den jungelen her om en ikke har god greie på hva en driver med her,så kan en nesten gå på en bra smell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...