Gå til innhold

Spill med HAVOC-motor

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

For å være helt ærlig, helt først, så har jeg aldri egentlig tenkt, eller brydd meg så mye om hvilken 'motor' som styrte ditt og datt i spill. Men, etter jeg rundet Max Payne 2 - the Fall of Max Payne, her for noen dager siden, og etter det lest litt om spillet her og der, fikk jeg med meg HAVOC-motoren; den som styrte hvordan kasser/bokser/osv/osv/osv oppfører seg, samt hvordan Fienden reagerer når den blir berørt (skutt/puffet på).

Dette synes jeg var skikkelig stilig å se på;

Så mitt spørsmål; Finnes det andre spill som har de samme tøffe detaljene? :) Dette synes jeg var Digg! :w00t:

..og nei, er ikke en hard-core Gamer ;)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er ikkje sikker, men eg meinar at desse titlane forutan Max Payne 2 har enten

Havoc- eller Karma-motor (Karma går ut på det samma som Havoc):

- Deus Ex 2.

- Unreal Tournament 2003/2004.

- Half-Life 2.

- Far Cry.

- Doom 3.

- Medal of Honor: Pacific Assault.

- Painkiller.

For det meste titlar som er på veg altså.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar

duke nukem forever.

synes å huske at command and conquer: renegade også bruker havoc-enginen. eller så er det hovedpersonen som het havoc. eller så var det begge deler :p

ellers så finnes google. søk på havoc så finner du mer enn du vil ha!

www.google.com

Lenke til kommentar
duke nukem forever.

synes å huske at command and conquer: renegade også bruker havoc-enginen. eller så er det hovedpersonen som het havoc. eller så var det begge deler :p

ellers så finnes google. søk på havoc så finner du mer enn du vil ha!

www.google.com

C&C : Renegade bruker ikke havoc-enginen.

Lenke til kommentar

jeg syntes grafikken i deus ex 2 var meget grov og rett og slett litt dårlig

minnte alt for mye om konsoll... selv med 2x AA... 4x AA var ute av sp.mål....selv med Radeon 9800 pro på 1024x768 hakka det som møkk... og ellers...meget alt for meget konsoll aktig...

skuffa!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

minnte alt for mye om konsoll... selv med 2x AA... 4x AA var ute av sp.mål....selv med Radeon 9800 pro på 1024x768 hakka det som møkk... og ellers...meget alt for meget konsoll aktig...

skuffa!

Hvis det hakker på din maskin er det jo meget merkelig... spilte demoen og hadde veldig fin flyt med alt på det beste

Lenke til kommentar
Eg er ikkje sikker, men eg meinar at desse titlane forutan Max Payne 2 har enten

Havoc- eller Karma-motor (Karma går ut på det samma som Havoc):

- Deus Ex 2.

- Unreal Tournament 2003/2004.

- Half-Life 2.

- Far Cry.

- Doom 3.

- Medal of Honor: Pacific Assault.

- Painkiller.

For det meste titlar som er på veg altså.

Bare får å pirke littgranne..... :)

Doom 3 bruker ikke Havoc motoren. De laget en motor selv. :thumbup:

Lenke til kommentar
Altså.

Deus Ex 2 har en grafikkmotor som suger på ytelse, det er jeg helt enig i. Absolutt. Men det som virker gjennomgående er at det hakker mer på PC'er med AMD enn Pentium-prosessorer, noe som for meg er dumt.

Men det har jo da kommet en patch til spillet, du finner den bl.a. her:

http://no.gamereactor.net/news/index.asp?NewsID=7679

Kanskje denne hjelper litt? ;)

tja ikke vet jeg

menneh, grafikken sånn generellt gir meg utrolig vondt i hodet, selv med 2x mulitsampling det er jo skarrete som pokker... ser kanskje ok ut på TV, men til PC? neppe!

nei, det kan ha så genial gameplay det vil (som jeg også ikke vil si var sååå genial da...hvis jeg får vondt i hodet av å se på grafikken (og vondt i sjela av å vite at de kunne gjort det så forbanna mye bedre hvis det ikke var for konsoll versjonen)selv med patch, uff nei, siste gang jeg forhåndsbestiller noe fra usa...sigh

signert

X-box/PS2/gamecube hater (men primært x-box.. )

Lenke til kommentar

skuffa!

Hvis det hakker på din maskin er det jo meget merkelig... spilte demoen og hadde veldig fin flyt med alt på det beste

Jupp, jeg spilte demoen med XP2000+, 256MB DDR-RAM og GF4200Ti, og det gikk jevnt her med høyt detaljnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...