Bone Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Heisann! For å være helt ærlig, helt først, så har jeg aldri egentlig tenkt, eller brydd meg så mye om hvilken 'motor' som styrte ditt og datt i spill. Men, etter jeg rundet Max Payne 2 - the Fall of Max Payne, her for noen dager siden, og etter det lest litt om spillet her og der, fikk jeg med meg HAVOC-motoren; den som styrte hvordan kasser/bokser/osv/osv/osv oppfører seg, samt hvordan Fienden reagerer når den blir berørt (skutt/puffet på). Dette synes jeg var skikkelig stilig å se på; Så mitt spørsmål; Finnes det andre spill som har de samme tøffe detaljene? Dette synes jeg var Digg! ..og nei, er ikke en hard-core Gamer Endret 17. desember 2003 av Bone Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Eg er ikkje sikker, men eg meinar at desse titlane forutan Max Payne 2 har enten Havoc- eller Karma-motor (Karma går ut på det samma som Havoc): - Deus Ex 2. - Unreal Tournament 2003/2004. - Half-Life 2. - Far Cry. - Doom 3. - Medal of Honor: Pacific Assault. - Painkiller. For det meste titlar som er på veg altså. Endret 18. desember 2003 av fenris1911 Lenke til kommentar
slash Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 duke nukem forever. synes å huske at command and conquer: renegade også bruker havoc-enginen. eller så er det hovedpersonen som het havoc. eller så var det begge deler ellers så finnes google. søk på havoc så finner du mer enn du vil ha! www.google.com Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hvorfor ikke sjekke hjemmesiden deres? http://www.havok.com/clients/index.php Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 duke nukem forever. Det var spørsmål om spill som finnes, ikke vaporware. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 duke nukem forever. synes å huske at command and conquer: renegade også bruker havoc-enginen. eller så er det hovedpersonen som het havoc. eller så var det begge deler ellers så finnes google. søk på havoc så finner du mer enn du vil ha! www.google.com C&C : Renegade bruker ikke havoc-enginen. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Håper HAVOC blir fast på *alle* spill fremover. Halve gleden (eller kanskje mer) når jeg spilte Max Payne 2 var måten ting falt og ble kastet rundt på. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 #¤&¤ at Deus Ex 2 bruker den, da må jeg spillet det selv om det er dritt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) jeg syntes grafikken i deus ex 2 var meget grov og rett og slett litt dårlig minnte alt for mye om konsoll... selv med 2x AA... 4x AA var ute av sp.mål....selv med Radeon 9800 pro på 1024x768 hakka det som møkk... og ellers...meget alt for meget konsoll aktig... skuffa! Endret 18. desember 2003 av MrLee Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 jeg syntes grafikken i deus ex 2 var meget grov og rett og slett litt dårligminnte alt for mye om konsoll... selv med 2x AA... 4x AA var ute av sp.mål....selv med Radeon 9800 pro på 1024x768 hakka det som møkk... og ellers...meget alt for meget konsoll aktig... skuffa! Hvis det hakker på din maskin er det jo meget merkelig... spilte demoen og hadde veldig fin flyt med alt på det beste Lenke til kommentar
redflame Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 grafikk mas og grafikk mas og atter grafikk mas!!!! grafikk har ikke noe og si det er historien/gamplayet se bare op half life/counter strike det er bra det selv om det er gammelt. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 CS er ikke bra og har aldrig vert det heller Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 CS var kanskje litt småorginalt når det kom (brakte ikke akkurat med seg noen nye idéer), men det har alltid vært ensidig og dårlig... Det at alle fjortisser med pc spiller det, beviser jo ingenting Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Altså. Deus Ex 2 har en grafikkmotor som suger på ytelse, det er jeg helt enig i. Absolutt. Men det som virker gjennomgående er at det hakker mer på PC'er med AMD enn Pentium-prosessorer, noe som for meg er dumt. Men det har jo da kommet en patch til spillet, du finner den bl.a. her: http://no.gamereactor.net/news/index.asp?NewsID=7679 Kanskje denne hjelper litt? Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Eg er ikkje sikker, men eg meinar at desse titlane forutan Max Payne 2 har entenHavoc- eller Karma-motor (Karma går ut på det samma som Havoc): - Deus Ex 2. - Unreal Tournament 2003/2004. - Half-Life 2. - Far Cry. - Doom 3. - Medal of Honor: Pacific Assault. - Painkiller. For det meste titlar som er på veg altså. Bare får å pirke littgranne..... Doom 3 bruker ikke Havoc motoren. De laget en motor selv. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Altså.Deus Ex 2 har en grafikkmotor som suger på ytelse, det er jeg helt enig i. Absolutt. Men det som virker gjennomgående er at det hakker mer på PC'er med AMD enn Pentium-prosessorer, noe som for meg er dumt. Men det har jo da kommet en patch til spillet, du finner den bl.a. her: http://no.gamereactor.net/news/index.asp?NewsID=7679 Kanskje denne hjelper litt? tja ikke vet jeg menneh, grafikken sånn generellt gir meg utrolig vondt i hodet, selv med 2x mulitsampling det er jo skarrete som pokker... ser kanskje ok ut på TV, men til PC? neppe! nei, det kan ha så genial gameplay det vil (som jeg også ikke vil si var sååå genial da...hvis jeg får vondt i hodet av å se på grafikken (og vondt i sjela av å vite at de kunne gjort det så forbanna mye bedre hvis det ikke var for konsoll versjonen)selv med patch, uff nei, siste gang jeg forhåndsbestiller noe fra usa...sigh signert X-box/PS2/gamecube hater (men primært x-box.. ) Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 jeg syntes grafikken i deus ex 2 var meget grov og rett og slett litt dårligminnte alt for mye om konsoll... selv med 2x AA... 4x AA var ute av sp.mål....selv med Radeon 9800 pro på 1024x768 hakka det som møkk... og ellers...meget alt for meget konsoll aktig... skuffa! Hvis det hakker på din maskin er det jo meget merkelig... spilte demoen og hadde veldig fin flyt med alt på det beste Jupp, jeg spilte demoen med XP2000+, 256MB DDR-RAM og GF4200Ti, og det gikk jevnt her med høyt detaljnivå. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Bare får å pirke littgranne..... Doom 3 bruker ikke Havoc motoren. De laget en motor selv. Ja, det har dei vel. Det er sikkert tilfelle med Half-Life 2 og MOH: Pacific Assault òg. Var jo ikkje sikker då eg lista opp dei spela. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 jammen havok er vel bare fysikk motoren...var det valve som laget den? og solgte videre? nei? jeg veit at Doom 3 hadde egen fysikk motor, og jeg tror også at sjefen sjøl sa at den var manglende i forhold til havok? synes å huske noe slikt... Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Havok er fysikk å ikke grafikk ja.. En stor bit av den skal ha blitt stjålet i HL2 source leaken, har jeg hørt. Syns selv at Karma motoren er bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå