Gå til innhold

Porsches første elbil kan få en veldig hyggelig pris i Norge


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser også gjerne at alle disse utslitte hestene stedes til hvile nå…

 

Med hensyn på Porsche Mission E – unnskyld – Taycan, så har VW gruppen tydeligvis bestemt at den virkelig interessante varianten ikke skal slippes før tidligst 2022, om noensinne. For sent for avgiftsfritaket i Norge, altså.

 

Taler her om Porsche Mission E Cross Turismo – en crossover som ser mer ut som den stasjonsvognen Audi egentlig skulle levere. Bare ta en titt på denne filmsnutten av bagasjerommet, innvendig.

 

img-6721-1520956570.jpg

 

Men så kom bønnetellerne til Audi til den konklusjon at det er utelukkende monster-SUV kunder som er villig til å akseptere prislappen e-Tron Quattro uansett er beheftet med. Samme konklusjon har de kommet til hos Mercedes og Jaguar. Og da blir elbilene utformet deretter. Taycan sin unnskyldning er derimot at den er en sportsbil. 

 

(Men så er det da heller ikke oppgitt noen utvendige mål for Cross Turismo, ei heller vekt.)

Endret av 1P4XZQB7
Lenke til kommentar

Vær så snill å slutt å oppgi motoreffekt i dyreraser på elbiler. La det dø ut med fossilbilene. Bruk konsekvent kW. Det er viktig for å få faset ut de gamle imperiske målene.

 

Helt enig!

Det er også like meningsløst at de oppgir estimert rekkevidde, bruk heller kwh (analogt til liter på tanken på fosilbiler)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tips til artikkelforfatter: Moms legges alltid på nettobeløp, så 80 000 EUR med moms gir 80000/1.19 = 67227 EUR uten moms. Uansett vil nok grunnprisen ligge nærmere Panamera enn Cayenne, og det vil bli mye og dyrt ekstrautstyr. Tipper startpris i Norge blir minst 750k om ikke kronen styrker seg veldig mye.

Lenke til kommentar

Ser også gjerne at alle disse utslitte hestene stedes til hvile nå…

 

Med hensyn på Porsche Mission E – unnskyld – Taycan, så har VW gruppen tydeligvis bestemt at den virkelig interessante varianten ikke skal slippes før tidligst 2022, om noensinne. For sent for avgiftsfritaket i Norge, altså.

 

Men så kom bønnetellerne til Audi til den konklusjon at det er utelukkende monster-SUV kunder som er villig til å akseptere prislappen e-Tron Quattro uansett er beheftet med.

 

Nå kommer etron sportback om et år. Den ser ut som vanlig bil.
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...