Gå til innhold

Porsche Taycan vil koste et sted mellom Cayenne og Panamera i utlandet


Anbefalte innlegg

Isolert er det ikke alle hestekreftene som er problematisk. Det er den store batteripakken jeg fokuserer på. Den gir et stort miljøavtrykk, og gjør at bilen må kjøres langt før den gir et positivt bidrag til miljøet sammenliknet med en tilsvarende normalt motorisert mellomklassebil (E-klasse/5-serie/Passat/Mondeo osv.).

 

Men batteripakken er jo ikke så stor, leaf kommer vell med over 60kWh til neste år, model 3 har også store pakker selv om den er billig. Du mener man skal betale utgifter ift pris. Men så debatterer du med batteristørrelse. Du må bestemme deg tror jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men batteripakken er jo ikke så stor, leaf kommer vell med over 60kWh til neste år, model 3 har også store pakker selv om den er billig. Du mener man skal betale utgifter ift pris. Men så debatterer du med batteristørrelse. Du må bestemme deg tror jeg. 

Vel, de dyreste elbilene kommer med de største batteripakkene. Mulig at batterier blir billigere (for miljø og lommebok) etterhvert. Det enkleste er å sette en øvre grense på fritak av avgifter på elbil. Jeg ser ingen grunn til at staten skal sponse luksus.

Lenke til kommentar

Vel, de dyreste elbilene kommer med de største batteripakkene. Mulig at batterier blir billigere (for miljø og lommebok) etterhvert. Det enkleste er å sette en øvre grense på fritak av avgifter på elbil. Jeg ser ingen grunn til at staten skal sponse luksus.

 

Der har vi det ja, det handlet om "luksus". Hvilken luksus er det du snakker om med model X/S kontra model 3? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der har vi det ja, det handlet om "luksus". Hvilken luksus er det du snakker om med model X/S kontra model 3? 

Vi snakker om pris. Er det rettferdig at du skal kjøpe en elbil til 800.000 kroner i Norge og betale null i avgifter? Jeg mener nei. En helt annen sak er om du kjøper en elbil til for eksempel 350.000 kroner. Da mener jeg det er riktig bruk av statens midler å ikke innkreve avgifter. Tror vi er uenige om dette punktet, og det skal vi få lov til å være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi snakker om pris. Er det rettferdig at du skal kjøpe en elbil til 800.000 kroner i Norge og betale null i avgifter? Jeg mener nei. En helt annen sak er om du kjøper en elbil til for eksempel 350.000 kroner. Da mener jeg det er riktig bruk av statens midler å ikke innkreve avgifter. Tror vi er uenige om dette punktet, og det skal vi få lov til å være.

 

Jeg mener det skal være like regler for alt, ja. Når moms innføres vill jo dette slå ut på en annen måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg skjønner ikke hvorfor du blander et barn i enn sportsbil? Flesteparten kjøper jo en sportsbil får å leke seg litt med dreiemoment. Du avsporer jo helt her. Men el-bil eiere avsporer jo også helt å si at el-bil er så veldig miljøvennlig. Ikke alle forskere som er enig i dette. 

 

Full tank hver morgen? Hva snakker du om? Jeg har ingen tilgang å lade en e-bil her jeg bor nu.

 

 

Om du mangler helt normal infrastruktur de aller fleste av oss har så er jo ikke det et el-bil problem. Da er det et problem du enten må løse på en kreativ måte om du bestemmer deg for el-bil eller så får du bare la være å kjøre el-bil til du har tilgang på lading der du bor. Lading hjemme gjør el-bil livet lett å leve og uten lademuligheter hjemme blir ting raskt mer kronglete, om du feks ikke kan lade på jobb eller har tilgang på hurtiglading. Igjen, dette har med deg og din boligsituasjon å gjøre og er ikke et el-bil problem. 

 

 

Du tror at de aller fleste som kjører sportsbil bruker den kun som sportsbil? Porsche har jo en svært lang historie med å tilby sportsbiler med bakseter. Det har de gjort i en mannsalder. Om du har sett eldre 911'er så vet du at de setene egner seg kun for små barn. 928 hadde bakseter, 924 likeså. Så kom vel Cayenne som hadde romslige bakseter og etter det kom Panarama og Macan vel? Og hva er egentlig en sportsbil? Du later til å leve i den oppfatningen at de kun omfatter 2 seters modeller. Det er feil. Bevisene er jo alle tidligere modeller fra blant annet Porsche. Når det er sagt, er e-mission en sportsbil eller sporty familiebil med el-drift? En elektrisk mk2 av panarama kanskje? Eller litt på samme lest? 

 

Nå får du rett og slett gi deg med den kjeklingen. Nå bare krangler du for kranglingens skyld. Dette blir siste svaret til deg og nå havner du på ignore lista. Du har ikke tilført denne tråden noe som helst av verdi, du kommer med sleivkommentarer og angriper person heller enn sak. Og når du forsøker å diskutere sak så er du jo så langt ute at det blir svært tydelig at du enten troller eller så har du kanskje andre problemer som bør løses hos fagfolk. Det er aldri feil å be om hjelp vet du. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting som jeg aldri har sett blitt nevnt er:

Med alle disse forbanna el-bilene som kommer og "alle" skal ha. Hva skjer med strømprisene når denne galskapen har nådd langt nok?

 

Da kan jo strøm selskapene si: "ååå vi må bygge ut nettet vårt da det å har for lite kapasitet"

"ååå vann magasinene er så lave" "prisen på kullkraft har gått opp pga etterspørsel på strøm"

 

Kommer til å ende opp med at det kommer til å koste en formue å ta seg en varm dusj eller lage seg varm middag.

 

El-bil... en u-ting spør du meg.

1. Forurenser ekstremt når de blir bygd. (bevist igjen og igjen så ikke nekt kjære el-bil elskere)

 

2. Langt høyere slitasje på bilvei takket være hk/moment kurven. (også bevist tenke seg det)

 

3. Produserer mikroplast i lang høyere temp en, en besin/diesel bil igjen takket være hk/moment kurven da dekk slites raskere på el-bil (også bevist og jeg personlig har sett)

 

4. Vi bor i Norge...... Ikke Madrid... Vi har vinter...

 

Personlig så kjenner jeg vel 8-9 stykk som har kjøpt seg el-bil. Etter første vinter har 7 stykk solgt bilen og gått tilbake til fossilt brensel pga rekkevidde tap pga kulde og ikke kan bruke varme apparatet i bilen da denne også kutter ned rekkevidden.

 

Bare det punktet at man ikke kan bruke et varme apparat i et land der vi har under -10 grader på vinteren er jo komplett galskap.

 

 

Men men. Retards we all know one... Ler godt hver vinter der en stakkar står i lue, votter og bobblejakke å prøver å lade en el-bilen sin så fort som mulig ved en hurtiglader mens han står der å slår floke...

Godt kjøp kompis... godt kjøp...

Lenke til kommentar

En ting som jeg aldri har sett blitt nevnt er:

Med alle disse forbanna el-bilene som kommer og "alle" skal ha. Hva skjer med strømprisene når denne galskapen har nådd langt nok?

 

Da kan jo strøm selskapene si: "ååå vi må bygge ut nettet vårt da det å har for lite kapasitet"

"ååå vann magasinene er så lave" "prisen på kullkraft har gått opp pga etterspørsel på strøm"

 

Kommer til å ende opp med at det kommer til å koste en formue å ta seg en varm dusj eller lage seg varm middag.

 

El-bil... en u-ting spør du meg.

1. Forurenser ekstremt når de blir bygd. (bevist igjen og igjen så ikke nekt kjære el-bil elskere)

 

2. Langt høyere slitasje på bilvei takket være hk/moment kurven. (også bevist tenke seg det)

 

3. Produserer mikroplast i lang høyere temp en, en besin/diesel bil igjen takket være hk/moment kurven da dekk slites raskere på el-bil (også bevist og jeg personlig har sett)

 

4. Vi bor i Norge...... Ikke Madrid... Vi har vinter...

 

Personlig så kjenner jeg vel 8-9 stykk som har kjøpt seg el-bil. Etter første vinter har 7 stykk solgt bilen og gått tilbake til fossilt brensel pga rekkevidde tap pga kulde og ikke kan bruke varme apparatet i bilen da denne også kutter ned rekkevidden.

 

Bare det punktet at man ikke kan bruke et varme apparat i et land der vi har under -10 grader på vinteren er jo komplett galskap.

 

 

Men men. Retards we all know one... Ler godt hver vinter der en stakkar står i lue, votter og bobblejakke å prøver å lade en el-bilen sin så fort som mulig ved en hurtiglader mens han står der å slår floke...

Godt kjøp kompis... godt kjøp...

 

 

Jeg tror du tenker helt feil. Med en større elbil park så vil folk kunne bruke el-biler som "trafo-stasjoner" eller kanskje mer korrekt som et mellomlager for strøm. De kan lade opp når strømmen er billigst og det er minst stress på strømnettet og de kan høste av elbil batteriet når de kommer hjem fra jobb og skal vaske klær og lage mat. Det vil være med på gjøre det mer forutsigbart for kraftselskapene og nå når vi skal få pris basert på etterspørsel slik at strømmen blir dyrest når folk flest bruker strøm så vil el-bil kunne være med på å redusere strømregningen. 

 

1: Tull. Også el-biler vil på sikt få en mer grønn produksjonsmetode. Alt fra batterikjemi til batterifabrikker. Se på Teslas megafabrikk. Den skal blir grønn. Sol og vind skal drive fabrikken. Andre vil nok følge på. Vi finner nok enten bedre batterikjemi, eller finner nye metoder for å utvinne den kjemien batteriene krever. Evt. så blir det mer grønn drift på gruvene og bedre kår for arbeiderne. Vi vil alle vinne på overgangen. 

 

2: Bilers slitasje på veier er nærmest kun av akademisk interesse. Over 90 % av slitasjen kommer av vektbelastning fra tungtransporten. Lastebiler, trailere osv. 

 

3: Det kommer stadig nye dekk på markedet. Og det er ingen grunn til å tro at ikke dekkprodusentene jobber med mikroplast problematikken. Nå er det jo heller ikke alle som kjører el-bil som benytter seg av dreiemomentet støtt. Og mange kjøper jo også el-biler med tilnærmet normalt dreiemoment. 

 

4: Om venna dine er så tette at de velger å stå ute å fryse mens bilen står til lading så bør du forsøke å finne deg en ny krets. Tror det kan være direkte skadelig å omgåes slike mennesker over tid. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Isolert sett har du rett. Men setter du ting i sammenheng tar du feil. Det er underskudd på strøm i EU. Den strømmen du bruker på å lade din bil kunne vært sendt til Europa. Der må strømmen istedenfor  produseres i et fossilt kraftverk. Slik fungerer det når Norge nå er storeksportør av strøm til Europa.

 

De fleste som kjøper elbil gjør det på grunn av økonomi, ikke miljø. Hvis du har kjøpt til 100D av miljøhensyn så har du lurt deg selv. Altså, bilen er bra for lokalmijøet, men ikke i et globalt perspektiv.

 

Herregud, igjen. NEI! 

 

Se her. Før brukte jeg ca 0,7 liter diesel pr mil på min 5-serie. På dette må en legge 20% for raffinering og transport. 

Dvs ca 8,4kWh med råolje som nå står tilgjengelig for hver mil jeg kjører elbil.

Elbilen bruker 2kWh pr mil, legg på 30% i ladetap(alt for mye) og 10% i nettap: 

ca 2,9kWh. 

 

Disse 8,4kWh med råolje kan EU bruke akkurat som de vill, slenger de dette inn i ett dårlig kraftverk sitter en igjen med 2,5kWh og jeg øker altså energibruket med noen Wh. Bruker en dog det flittigere reduserer jeg energibruken i EU. 

 

Dette er såklart enkelt forklart. Men det viser at en må tenke seg om to ganger før en kommer med slike påstander. Det er ikke svart hvit, en elbil legges ikke til totalforbruket. 

Herregud, igjen. NEI!

Flott matte der men ikke mye bruk av hode.

Veldig enkelt forklart:

Pr. kjørte mil (fossil vs el) så vinner el-bilen når det kommer til brukte kWh.

MEN!

Når nok mennesker har gått over til denne teknologien og pappa stat har fått det som den vil, da kan strømgigantene skru opp prisen på STRØM.

Så da når jeg sitter hjemme å ser på TV eller lager meg god mat en helg så er det ikke mye moro å måtte betale langt mer pr. brukte kWh pga de alle el-bilene som står å lader hjemme hos folk + ladestasjoner på parkeringsplasser etc.

En fossil bil vil ikke innvirke på hva som skjer innenfor mine fire vegger, men en el-bil kan pga huset mitt går ikke på bensin/diesel.

 

Den dagen man kan sitte i el-bilen å den lader mens man kjører gjennom en kabel i veien (induksjonslading) slik at den kan brukes som en fossil bil, eller at det tar meg rundt 1-2 min å lade til full kapasitet fra "tom tank" er el-bil noe å holde seg unna.

Lenke til kommentar

Herregud, igjen. NEI!

Flott matte der men ikke mye bruk av hode.

Veldig enkelt forklart:

Pr. kjørte mil (fossil vs el) så vinner el-bilen når det kommer til brukte kWh.

MEN!

Når nok mennesker har gått over til denne teknologien og pappa stat har fått det som den vil, da kan strømgigantene skru opp prisen på STRØM.

Så da når jeg sitter hjemme å ser på TV eller lager meg god mat en helg så er det ikke mye moro å måtte betale langt mer pr. brukte kWh pga de alle el-bilene som står å lader hjemme hos folk + ladestasjoner på parkeringsplasser etc.

En fossil bil vil ikke innvirke på hva som skjer innenfor mine fire vegger, men en el-bil kan pga huset mitt går ikke på bensin/diesel.

 

Den dagen man kan sitte i el-bilen å den lader mens man kjører gjennom en kabel i veien (induksjonslading) slik at den kan brukes som en fossil bil, eller at det tar meg rundt 1-2 min å lade til full kapasitet fra "tom tank" er el-bil noe å holde seg unna.

 

Nå blander du her, ingen som har nevnt noe ang pris... Poenget var energi og utslipp. 

 

Hold deg unna hva du vill du, ikke noe problem for meg. 

Lenke til kommentar

 

En ting som jeg aldri har sett blitt nevnt er:

Med alle disse forbanna el-bilene som kommer og "alle" skal ha. Hva skjer med strømprisene når denne galskapen har nådd langt nok?

 

Da kan jo strøm selskapene si: "ååå vi må bygge ut nettet vårt da det å har for lite kapasitet"

"ååå vann magasinene er så lave" "prisen på kullkraft har gått opp pga etterspørsel på strøm"

 

Kommer til å ende opp med at det kommer til å koste en formue å ta seg en varm dusj eller lage seg varm middag.

 

El-bil... en u-ting spør du meg.

1. Forurenser ekstremt når de blir bygd. (bevist igjen og igjen så ikke nekt kjære el-bil elskere)

 

2. Langt høyere slitasje på bilvei takket være hk/moment kurven. (også bevist tenke seg det)

 

3. Produserer mikroplast i lang høyere temp en, en besin/diesel bil igjen takket være hk/moment kurven da dekk slites raskere på el-bil (også bevist og jeg personlig har sett)

 

4. Vi bor i Norge...... Ikke Madrid... Vi har vinter...

 

Personlig så kjenner jeg vel 8-9 stykk som har kjøpt seg el-bil. Etter første vinter har 7 stykk solgt bilen og gått tilbake til fossilt brensel pga rekkevidde tap pga kulde og ikke kan bruke varme apparatet i bilen da denne også kutter ned rekkevidden.

 

Bare det punktet at man ikke kan bruke et varme apparat i et land der vi har under -10 grader på vinteren er jo komplett galskap.

 

 

Men men. Retards we all know one... Ler godt hver vinter der en stakkar står i lue, votter og bobblejakke å prøver å lade en el-bilen sin så fort som mulig ved en hurtiglader mens han står der å slår floke...

Godt kjøp kompis... godt kjøp...

 

 

Jeg tror du tenker helt feil. Med en større elbil park så vil folk kunne bruke el-biler som "trafo-stasjoner" eller kanskje mer korrekt som et mellomlager for strøm. De kan lade opp når strømmen er billigst og det er minst stress på strømnettet og de kan høste av elbil batteriet når de kommer hjem fra jobb og skal vaske klær og lage mat. Det vil være med på gjøre det mer forutsigbart for kraftselskapene og nå når vi skal få pris basert på etterspørsel slik at strømmen blir dyrest når folk flest bruker strøm så vil el-bil kunne være med på å redusere strømregningen. 

 

1: Tull. Også el-biler vil på sikt få en mer grønn produksjonsmetode. Alt fra batterikjemi til batterifabrikker. Se på Teslas megafabrikk. Den skal blir grønn. Sol og vind skal drive fabrikken. Andre vil nok følge på. Vi finner nok enten bedre batterikjemi, eller finner nye metoder for å utvinne den kjemien batteriene krever. Evt. så blir det mer grønn drift på gruvene og bedre kår for arbeiderne. Vi vil alle vinne på overgangen. 

 

2: Bilers slitasje på veier er nærmest kun av akademisk interesse. Over 90 % av slitasjen kommer av vektbelastning fra tungtransporten. Lastebiler, trailere osv. 

 

3: Det kommer stadig nye dekk på markedet. Og det er ingen grunn til å tro at ikke dekkprodusentene jobber med mikroplast problematikken. Nå er det jo heller ikke alle som kjører el-bil som benytter seg av dreiemomentet støtt. Og mange kjøper jo også el-biler med tilnærmet normalt dreiemoment. 

 

4: Om venna dine er så tette at de velger å stå ute å fryse mens bilen står til lading så bør du forsøke å finne deg en ny krets. Tror det kan være direkte skadelig å omgåes slike mennesker over tid. 

1. Tull sier du? det er jo fakta.

Og ikke kom med settninger som "på sikt få en mer grønn produksjonsmetode"

På sikt lever vi sikkert ikke på planet jorden heller så da spiller ikke hva vi gjør her nå ingen rolle sett i den store sammenhengen. På sikt kan det hende at vi alle er koblet til en datamaskin og vi alle lever i en virituel verden, etc etc etc.

Ta utgangspunkt i verden som den er nå ved den teknologien vi har nå.

Jeg og vet at det med tiden mest sannsynlig vil komme bedre produksjonmetoder. Men det er ikke relevant for meg nå. Den teknologien finnes ikke nå = forurenser mer.

 

2. Sant nok men en elbil sliter mer på vei en, en fossil bil. Men hey, tror tanks også sliter mer på vei hvis vi skal dra det til den siden. Sammenligne en bil med en lastebil og generell tungtransport... yay...

 

3. Continental holder på faktisk å forske på et dekk som er plantebasert og har lovende resultater men dekket er 10-15 år frem i tid så igjen ikke aktuelt idag.

 

4. Umm... Hvor skrev jeg at det var mine venner som stod ute å frøs mens bilen ladet? Sa da ingenting om at det var mine venner?

Men prøv å legg merke til det denne vinteren når du er ute å kjører. Du vil nok bli overasket over hvor mange som står ute å fryser mens bilen står på lading. Ler godt hver gang.

Men ikke quote meg på noe jeg ikke har sagt er du snill, da jeg ikke har nevnt at det var mine venner jeg snakket om for det var det ikke.

Lenke til kommentar

 

Herregud, igjen. NEI!

Flott matte der men ikke mye bruk av hode.

Veldig enkelt forklart:

Pr. kjørte mil (fossil vs el) så vinner el-bilen når det kommer til brukte kWh.

MEN!

Når nok mennesker har gått over til denne teknologien og pappa stat har fått det som den vil, da kan strømgigantene skru opp prisen på STRØM.

Så da når jeg sitter hjemme å ser på TV eller lager meg god mat en helg så er det ikke mye moro å måtte betale langt mer pr. brukte kWh pga de alle el-bilene som står å lader hjemme hos folk + ladestasjoner på parkeringsplasser etc.

En fossil bil vil ikke innvirke på hva som skjer innenfor mine fire vegger, men en el-bil kan pga huset mitt går ikke på bensin/diesel.

 

Den dagen man kan sitte i el-bilen å den lader mens man kjører gjennom en kabel i veien (induksjonslading) slik at den kan brukes som en fossil bil, eller at det tar meg rundt 1-2 min å lade til full kapasitet fra "tom tank" er el-bil noe å holde seg unna.

 

Nå blander du her, ingen som har nevnt noe ang pris... Poenget var energi og utslipp. 

 

Hold deg unna hva du vill du, ikke noe problem for meg. 

Virkelig...? ALT bunner jo ut i pris...

Energi koster penger pr kWh uansett hvordan du vrir å vrenger på det.

Utslipp? klimakvoter? penger? hmm?

Lenke til kommentar

Virkelig...? ALT bunner jo ut i pris...

Energi koster penger pr kWh uansett hvordan du vrir å vrenger på det.

Utslipp? klimakvoter? penger? hmm?

 Ja der var virkelig to forskjellige ting, jeg snakket om energi og at det ikke oppstår noen mangel på energi når en går i fra fossil transport til el-transport, tvert i mot. Du snakket om prisene på elektrisk energi. Det er en annen sak. I tillegg er det bare spekulasjoner uten noen rot i virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi du ganske enkelt svært sjeldent vil kunne leke så mye med dreiemomentet at det spiller drastisk inn på rekkevidde grunnet våre fartsgrenser her til lands. Og skulle du nå finne en en bete vei hvor du kan kjøre så hardt at batteriet tappes veldig kjapt slik at du i realiteten halverer rekkevidden or worse så tar det et kvarter å hurtiglade bilen. 

 

Majoriteten av kjøperne vil nok bruke en elektrisk porsche slik de idag bruker sin vanlige bil. Til kjøring til og fra jobb, henting i barnehage, og kanskje en hyttetur når helga kommer. De vil glede seg over enorm akselerasjon og vil ha plenty rekkevidde selv om de tramper på pedalen ut av alle kryss, rundkjøringer og ut av akselerasjons-felt. Noen dedikerte entusiaster vil sikkert benytte bilen til track days på bane men selv da vil det være plenty rekkevidde for de fleste. 

 

Om du eller andre har så spesielle behov at selv denne el-bilen ikke passer så kjøp noe annet som passer bedre. Er ikke værre enn det. 

 

 

Nå er vel ikke denne bilen KUN konstruert for Norge. Blir litt sånn som med Tesla. Drøssevis med hk og moment, men på motorvei anbefales det å holde seg under 130 km/t for å spare strøm og beholde en noenlunde anstendig rekkevidde. Og nei, det er ikke min påstand. Det er både dokumentert og testet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke denne bilen KUN konstruert for Norge. Blir litt sånn som med Tesla. Drøssevis med hk og moment, men på motorvei anbefales det å holde seg under 130 km/t for å spare strøm og beholde en noenlunde anstendig rekkevidde. Og nei, det er ikke min påstand. Det er både dokumentert og testet.

 

ehm, hvor er dette dokumentert og testet? For å spare tid svarer det seg å kjøre over 130km/h.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp. 130-150 km/t er raskest, litt utifra værforhold, lademuligheter, o.l.

 

Jepp, holdt meg til max 150 i helgen da jeg fartet ned til Munchen området. Mest på grunn av at Autopilot konker ut da, som sto for 99% av kjøringen(ca). 

 

Foruten ett par ganger der jeg var over 200 for morro skyld såklart! 

Lenke til kommentar

En ting som jeg aldri har sett blitt nevnt er:

Med alle disse forbanna el-bilene som kommer og "alle" skal ha. Hva skjer med strømprisene når denne galskapen har nådd langt nok?

 

Da kan jo strøm selskapene si: "ååå vi må bygge ut nettet vårt da det å har for lite kapasitet"

"ååå vann magasinene er så lave" "prisen på kullkraft har gått opp pga etterspørsel på strøm"

 

Kommer til å ende opp med at det kommer til å koste en formue å ta seg en varm dusj eller lage seg varm middag.

 

El-bil... en u-ting spør du meg.

1. Forurenser ekstremt når de blir bygd. (bevist igjen og igjen så ikke nekt kjære el-bil elskere)

 

2. Langt høyere slitasje på bilvei takket være hk/moment kurven. (også bevist tenke seg det)

 

3. Produserer mikroplast i lang høyere temp en, en besin/diesel bil igjen takket være hk/moment kurven da dekk slites raskere på el-bil (også bevist og jeg personlig har sett)

 

4. Vi bor i Norge...... Ikke Madrid... Vi har vinter...

 

Personlig så kjenner jeg vel 8-9 stykk som har kjøpt seg el-bil. Etter første vinter har 7 stykk solgt bilen og gått tilbake til fossilt brensel pga rekkevidde tap pga kulde og ikke kan bruke varme apparatet i bilen da denne også kutter ned rekkevidden.

 

Bare det punktet at man ikke kan bruke et varme apparat i et land der vi har under -10 grader på vinteren er jo komplett galskap.

 

 

Men men. Retards we all know one... Ler godt hver vinter der en stakkar står i lue, votter og bobblejakke å prøver å lade en el-bilen sin så fort som mulig ved en hurtiglader mens han står der å slår floke...

Godt kjøp kompis... godt kjøp...

 

Du har latt deg lure av grinebiterne som sprer falsk informasjon ja, ser jeg.

 

Les denne artikkelen: https://www.tu.no/artikler/12-myter-og-fakta-om-elbiler-og-forurensing/367894

Den inneholder FAKTA, ikke oppspinn som du har latt deg lure til å tro på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...