hekomo Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Det er mere å diskutere, man har ikke fått svar på fri data eksakte tall man kan laste ned. Det som er urettferdig noen blir stengt ut fra 30 GB andre kan laste ned 150-250 GB per dag og det blir godtatt. Chilimobil kan ikke rettferdigbehandle alle. Ærlig talt, hva i all verden er det du snakker om nå? Kan du aldri skrive noe som faktisk gir mening? Hvem "blir stengt ut fra 30 GB" og hvem "kan laste ned 150-250 GB per dag og det blir godtatt"? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Totalt sier han at han har brukt litt over 200 GB på en uke. Hva blir litt over 200 GB delt på 7 dager i en uke= ca 30 GB? Hvem som kan laste ned 150\250 GB? the kims? Jeg er hvertfall kjempe fornøyd med Chilli. Ble mye databruk(150GB)når bredbåndet mitt var nede. Hadde jeg hatt et annet abbonement så hadde det blitt sykt dyrt. Så utrolig jeg må bruke tid å bevise det? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 (endret) Den første brukte 200 GB på en dag eller to (etter eget utsagn i forumet). Hvor har du det fra at den andre brukte 150 GB på en dag? Endret 24. oktober 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Espp Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Blir nesten som å si at du betaler 3.000.000kr for ett hus men du får ikke lov å bruke det til å bo i men bare å være der mellom klokken 08-20 Absolutt ikke sammenlignbart. Det blir som at man kjøper et hus eller leilighet til 3 millioner og får beskjed av selger og i kontrakten om at huset ikke kan leies ut, men at det er akseptabelt om nær familie er der av og til. Man vet når man kjøper huset at man ikke kan leie det ut, så da får det være opp til kjøperen (deg) å bestemme om dette er rimelig eller ikke. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Men man leier ikke ut simkortet\mobilen som hotspot til naboer og venner? Man laster ned gjennom pcen, som igjen blir anderledes. Selv om litt bruk er lov er det først når det blir mye forbudt. Hvorfor skal selgeren i kontrakten si det er forbudt å leie ut? Med borettslag\sameie kan det til en liten grad forståes, med tanke på reglene men på enebolig er det ganske rart syns jeg. Skal man ha regler eller begrensinger bør vel det komme mere klart frem. For ikke alle vil ha fiber på hytta hvis man er der 2 uker i året. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Men man leier ikke ut simkortet\mobilen som hotspot til naboer og venner? Man laster ned gjennom pcen, som igjen blir anderledes. Selv om litt bruk er lov er det først når det blir mye forbudt. Hvorfor skal selgeren i kontrakten si det er forbudt å leie ut? Med borettslag\sameie kan det til en liten grad forståes, med tanke på reglene men på enebolig er det ganske rart syns jeg. Skal man ha regler eller begrensinger bør vel det komme mere klart frem. For ikke alle vil ha fiber på hytta hvis man er der 2 uker i året. Å herregud. Prøv i det minste å forstå hva han faktisk skriver før du svarer. Det handler ikke om utleie eller lignende, det handler om at en kontrakt inneholder vilkår når man inngår den. Det gjelder boligkjøp og det gjelder mobilabonnement. "Hvorfor skal selgeren i kontrakten si det er forbudt å leie ut?" Det er irrelevant for saken! Jesus Kristus... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg