Boralis Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Der demonstrerte de amrikans demokrati på sitt beste, da det i en by i nerheten av Bagdad ble valg en gruppe folk som skulle ta seg av administrasjonen , dette ble derimot dårlig likt av amrikanerne som like godt arresterte dem med status som mistenkte for krigsforbrytere og satte dem i det beryktete dødsfengslet carbala. Flere har sittet der i over 2 mnd uten at slekt/familie får besøke dem og de blir nektet advokat. Istedenfor har amrikanerne latt høytstående medlemmer av saddams parti få disse stillingene, bla er det en som har vert høyt på strå hos saddam i 24 år som nå er politisjef med egen amrikansk sikkerhetstyrke. Han som var valgt av folket til den jobben sitter nå i fengsel uten lov og dom , det eneste gale han har gjordt er at han satt i samme fengslet i 10 år menst saddam styrte. Lenge Leve USA og dets demokrati Endret 17. desember 2003 av Snekker`n Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 60 Minuter er vel eid/laget av CBS. Hvordan kan det ha seg at de lager kritiske reportasjer om USA hvis de angivelig skal være i lomma på Bush? NB: Har ikke sett programmet eller satt meg inn i saken, så kan ikke komme med noe innlegg på det. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 60 Minuter er vel eid/laget av CBS. Hvordan kan det ha seg at de lager kritiske reportasjer om USA hvis de angivelig skal være i lomma på Bush? NB: Har ikke sett programmet eller satt meg inn i saken, så kan ikke komme med noe innlegg på det. isåfall hvorfor den posten? Det med at de putter demokratiske valgte personer i fengsel uten dom er vel ikke så merkelig. USA må da påse at det er kun de som USA vil ha bli valgt inn. Kan ikke ha noen som ikke er så glad i USA vel. Skal kun ha demokratisk valg om de USA godkjenner først. Ellers så blir det vel anarki. Muslimene vet jo ikke hvem de skal stemme på. De vet jo ikke sitt eget beste... Hvis noen er i tvil så er det meste jeg skrev ironisk. Vet at det er folk som ikke forstår ironi Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Ja og så står glupe Bush og sier at alle som støttet Saddam skal få sin straff, straffen i dette tillfeller var å bli sjef for politistyrkene,noe som tror han synest at han ble straffet Lenke til kommentar
lodott Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg lurer på om USA vil tillate et parti i Irak som ikke er USA vennlig. Med det mener jeg altså et parti som står for alt som har med demokrati å gjøre, men likevel ikke støtter USA (dvs vil ha dem ut av Irak fortest mulig)... Hva tror dere? Er det umulig at et slikt parti kan eksistere i Irak? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Vel om de ikke går med på frie valg uten om at partiene må vere usa vennelige så har de jo bare skiftet ut et diktatur med et annet. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg fikk med meg hovedtrekkene i programmet og jeg må si at dette var et virkelig tilbakeslag når det gjelder hva USA har sagt, kontra hva det er de faktisk gjør, men det er ikke akkurat en nyhet at USA er dobbeltmoralistene sitt land da Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Meet the new boss, same as the old boss. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 60 minutes har ofte vært kritisk til USA. Dette er bra, og modig gjort av de. Husker et klipp fra Afghanistan. Tre-fire amerikanske soldater lå bak en sanddyne. De oppdaget en fiende i et lite hus og konstaterte at han hadde en pistol og skjøt mot de. Hva skjedde? Jo: Bring up the law! poff...KABOM! Tragisk Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Så lenge USA er okupant har de lov til å avsette enhver i Irak som de selv mener utgjør en trussel mot okupasjonsstyret. Samtidig sender det såklart dårlige signaler til Irakerne om amerikanerne annulerer valg de selv har godkjent, i alle fall hvis målet er å bygge et demokratisk Irak og hurtigst mulig avslutte okupasjonen. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 60 minutes har ofte vært kritisk til USA. Dette er bra, og modig gjort av de. Husker et klipp fra Afghanistan. Tre-fire amerikanske soldater lå bak en sanddyne. De oppdaget en fiende i et lite hus og konstaterte at han hadde en pistol og skjøt mot de. Hva skjedde? Jo: Bring up the law! poff...KABOM! Tragisk Hadde ikke du og gjort noe hvis noen startet å skyte mot deg og du hadde våpen i nærheten knasje? Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 De lå relativt trygt i forhold til afhanerens posisjon. Og det å ta fram et (nå har jeg ikke all verden med peiling på dette med våpen) antitankskyts var en smule overdrevet. Men, men. Kan nå igrunn skjønne at de skjøt tilbake (men ikke med law) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Så lenge USA er okupant har de lov til å avsette enhver i Irak som de selv mener utgjør en trussel mot okupasjonsstyret. Samtidig sender det såklart dårlige signaler til Irakerne om amerikanerne annulerer valg de selv har godkjent, i alle fall hvis målet er å bygge et demokratisk Irak og hurtigst mulig avslutte okupasjonen. Hvis derimot hensikten er å undergrave alle politiske retninger som ikke kun har som mål å slikke rævhullet til amerika, så er det jo forståelig at man på fint nasist-fasistisk vis går inn for å eliminere forkjempere for demokrati. Man lyktes jo i å bekjempe demokratiet i amerika, så hvorfor skulle Irak ha noe som under tvil kunne forveksles med demokrati? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå