Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Han trekker seg litt tilbake, ble det sagt. Du er da ikke uenig i den formuleringa? ... Nei, det er jo det jeg sier: Jeg vil ikke kritisere ham for det, men at reglene skal være slik at han kan sitte hjemme uten å være syk og likevel heve god lønn, det er skuffende. Da får du klage på demokratiet som helhet da. Det er i prinsippet det du gjør. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Gjør han det da? Sist jeg leste så trekker han seg som leder for Oslo FRP. Når det kommer til vervet på stortinget så er det grunnloven som bestemmer om hvorvidt han kan trekke seg eller ikke. Og ifølge stortinget.no så kan man ikke gjøre det med mindre velgerne "sier en opp": https://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Representantene/plikt-til-a-mote-pa-stortinget/ "Topplønnen" du nevner er med andre ord noe han ikke bare kan tekke seg fra. Han kan ikke trekke seg, men har fortsatt møteplikt på Stortinget. Å sykemelde seg fordi man skjems på jobb en syltynn unnskyldning. Alternativt kan han søke permisjon, og jeg vil anta at han da heller ikke vil motta lønn. Men sykemelding er som sagt mest lønnsomtfor hans del... Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 (endret) "Karma vil bite dere bak, vær trygg" Det ble sagt i en annen sammenheng, i en SMS til Fiskeribladet midt på natta. https://www.medier24.no/artikler/per-sandberg-sendte-sms-med-karma-vil-bite-dere-bak-vaer-trygg-til-fiskeribladet-redaktoren-midt-pa-natta/443146 https://www.aftenposten.no/norge/i/QlkaeA/Sandberg-med-nattlig-SMS-til-Fiskeribladets-redaktor https://www.tv2.no/a/10007436/ Endret 19. oktober 2018 av Snikpellik Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 "Karma vil bite dere bak, vær trygg" Per sandberg tar egentlig feil, når han bruker karma på den måten, det er en vanlig mistolkning i vesten, at karma er noe som kommer tilbake, og biter deg bak. Det er riktig at det lønner seg med gode handlinger (karma betyr handling/arbeid på sanskrit), og straffer seg med dårlige handlinger i klassisk kausalitet. Men ikke på den måten vi ofte ser for oss, at det dukker opp en uønsket hendelse som 'straff' for noe dårlig man gjorde tidligere. Men på den måten at en god handling i seg selv, vil gi livet ditt mening og glede, på samme måte som dårlige handlinger vil ta vekk mening fra livet ditt og gjøre deg ulykkelig. Karma er ikke en investering i en belønning frem i tid, belønningen eller straffen ligger latent og trer i umiddelbar virkning fra handlingen er begått. Når det er sagt, er det klart at dette også vil lønne, eller straffe seg på sikt, men det er ikke kjernen av tankegodset, slik vi ofte ser for oss her i 'vesten'. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Da får du klage på demokratiet som helhet da. Det er i prinsippet det du gjør. Tull! Det må da være anledning til å beklage seg over vedtak som er gjort av demokratiske forsamlinger, uten at en dermed klager over demokrati som styringsprinsipp og heller vil ha diktatur. Utallige ganger har det skjedd at forsamlingen innser at vedtaket som de gjorde var feil, så de tar spørsmålet opp senere og gjør vedtaket om. Hvordan skal de innse at de var på ville veier om ingen klager på vedtaket? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Tull! Det må da være anledning til å beklage seg over vedtak som er gjort av demokratiske forsamlinger, uten at en dermed klager over demokrati som styringsprinsipp og heller vil ha diktatur. Utallige ganger har det skjedd at forsamlingen innser at vedtaket som de gjorde var feil, så de tar spørsmålet opp senere og gjør vedtaket om. Hvordan skal de innse at de var på ville veier om ingen klager på vedtaket? Jeg satt nok det veldig på spissen, men et vedtak er nok ikke mulig i denne anledning da dette ligger i grunnloven. Selvsagt kan man endre grunnloven men det skjer ikke med det første. Jeg synes selv han burde fått sparken fra stortinget, uten tvil, men så lenge han er valgt er det lite man får gjort. Han har nok mistet veldig mye tillit internt i FRP, så han kommer nok ikke til å være representant for dem ved neste stortingsperiode. Eventuelt klarer han som flere politikere før han å bygge seg opp igjen. Men jeg er helt enig i at han burde avsettes, men det er pr. idag ikke mulig. Lenke til kommentar
Markedsfundamentalisten Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 klager over demokrati som styringsprinsipp og heller vil ha diktatur Enten demokrati eller så er det diktatur? Neida, det finnes også selvstyre: fred & fordragelighet. 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2018 hvor mye dukker det opp mon tro? https://www.dagbladet.no/nyheter/keshvari-skal-ha-fatt-penger-for-tur-til-voss-som-aldri-fant-sted/70357369 forøvrig lagt merke til at advokaten hans ved ulike anledninger fremstiller det "levert feil reiseregninger". Det er for pokker ikke "feil" regning når du ikke skulle levert noe regning i hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå