Gå til innhold

Per Sandberg hadde rett

Mr.M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Keshvari har ifølge avisen blitt forelagt at Aftenposten har fått innsyn i reiseregningene og har vært sykemeldt siden 9. oktober.

Virker som om dette er nye normen for politikere. Hver gang en politiker møter motstand blir de tideligvis "sykemeldt" og det er liksom helt greit?

Hvordan kan politikere som svindler og bedrar plutselig blir sykemeldt (med lønn!) hvis de blir tatt på fersken?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder sykemelding, er dette kanskje en slik situasjon hvor alle involverte parter egentlig synes det er en grei løsning for øyeblikket. Selv om alle forstår at han ikke er syk.

Ikke alle! Jeg er også i høyeste grad involvert part, jeg er skattebetaler. Mine skattepenger skal gå til folk som er syke, ikke  til unnasluntrere. Som Paulus sier det: Den som ikke vil arbeide, skal heller ikke spise.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er mange former for sykdom, noen kommer i det fysiske og andre i det psykiske. Keshvari har nok gått på en smell som følge av denne saken, og føler seg så flau til å gå på jobb grunnet dette, det er ingen som kan kreve at han skal stå i stormen dersom det går ut over han og sin familie. Forstår godt at han velger å trekke seg litt tilbake og får tenkt på situasjonen. 

Lenke til kommentar

Forstår godt at han velger å trekke seg litt tilbake og får tenkt på situasjonen. 

Selvfølgelig, det er forståelig. Men det som er urimelig, er at han, på tross av sine bedragerier i hundretusenkroners-klassa, kan fortsette å heve topplønn, og det uten å gjøre en dritt. 

Ingen forventer samvittighet hos ham (han er tross alt politiker), så han grapser naturlig nok til seg alt han når over. Men at reglene skal være utformet slik at dette er mulig, det er meget skuffende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Selvfølgelig, det er forståelig. Men det som er urimelig, er at han, på tross av sine bedragerier i hundretusenkroners-klassa, kan fortsette å heve topplønn, og det uten å gjøre en dritt. 

Ingen forventer samvittighet hos ham (han er tross alt politiker), så han grapser naturlig nok til seg alt han når over. Men at reglene skal være utformet slik at dette er mulig, det er meget skuffende.

Gjør han det da? Sist jeg leste så trekker han seg som leder for Oslo FRP. 

Når det kommer til vervet på stortinget så er det grunnloven som bestemmer om hvorvidt han kan trekke seg eller ikke. 

Og ifølge stortinget.no så kan man ikke gjøre det med mindre velgerne "sier en opp":

https://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Representantene/plikt-til-a-mote-pa-stortinget/

"Topplønnen" du nevner er med andre ord noe han ikke bare kan tekke seg fra. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Går nok veien mot at Frp blir et mer pro-iransk parti. Sannsynligvis en av hans egne som har avslørt han (med mindre det var av Stortingets kontrollorgan selv, er litt usikker som en følge av timingen).

Per Sandberg er en dominerende skikkelse blant en populasjon av avvikere. Ledergorillaen i en stamme bestående av kvinner og andre mannlige gorillaer som fungerer som "medlemmer".

https://www.gorillas-world.com/gorilla-social-structure/

Lenke til kommentar

Gjør han det da? Sist jeg leste så trekker han seg som leder for Oslo FRP.

...

"Topplønnen" du nevner er med andre ord noe han ikke bare kan tekke seg fra. 

Han trekker seg litt tilbake, ble det sagt. Du er da ikke uenig i den formuleringa?

...

Nei, det er jo det jeg sier: Jeg vil ikke kritisere ham for det, men at reglene skal være slik at han kan sitte hjemme uten å være syk og likevel heve god lønn, det er skuffende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...