9UAHR1KO Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Røykeslutt-chatbot skjønte ikke «Jeg vil slutte å røyke» Lenke til kommentar
galasb Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Chatbots er så irriterende at man blir sittende å mate boten med svada i håp om at den skal lære å bli enda dårligere. 2 Lenke til kommentar
Ximalas Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Det er et langt stykke igjen før vi har en Lt. Cdr. Data blant oss. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Heh. Heter botten Slutta? Like i øre-fallende for en skandinav som er veldig engelsktalende... ...Føyer seg inn i rekken med det danske ord for opphørsutsalg; Slutspurt. Oi, nå våkna jeg opp med et smil, og kaffen smakte mye bedre. ? 1 Lenke til kommentar
L1ZYZFLW Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 - nå er jo denne setningen ("Jeg vil slutte å røyke") feilskrevet, så kanskje DET er problemet for språkmodulen? To verb skal IKKE bindes sammen med et infinitivsmerke (å), men med en konjunksjon (og). Det grammatisk riktige er altså "Jeg vil slutte og røyke". Kanskje DETTE er problemet som "ingen" ser ...?!? Og maskiner er som kjent dumme som brød ; "shit in = shit out" - Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Det heter faktisk "å". 6 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 (endret) - nå er jo denne setningen ("Jeg vil slutte å røyke") feilskrevet, så kanskje DET er problemet for språkmodulen? To verb skal IKKE bindes sammen med et infinitivsmerke (å), men med en konjunksjon (og). Det grammatisk riktige er altså "Jeg vil slutte og røyke". Kanskje DETTE er problemet som "ingen" ser ...?!? Og maskiner er som kjent dumme som brød ; "shit in = shit out" -Infintivsmerke er riktig her. Hadde det vært "og" hadde det vært snakk om å slutte med noe og i tillegg røyke. Muphry's law is a bitch. Endret 18. oktober 2018 av L4r5 7 Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 «Slutte og røyke» = han vil slutte med noe, samtidig som han vil røyke. «Slutte å røyke» = han har lyst å slutte med røyking. 6 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Ikke minst så regnes både "å" og "og" som stoppord så de blir normalt ikke brukt i NLP sammenheng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå