simenlll Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Skal ha prøve på fredag, men skal til legen den dagen.. Bestilte time til legen min på grunn av eit skada kne. Får eg legeærklering når ho berre skal sjekke kva som feiler kneet eller må eg vere sjuk for å få legeærklering? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Du får legeerklæring ja. Hvis legen ikke tar det opp selv, så må du nevne det før du drar. Bare si "jeg har egentlig en prøve i dag, kan du sende med meg en legeerklæring?". Dette er viktig at du gjør hver gang du er til legen i skoletid, for det blir enda viktigere når det er i arbeidstid senere. ALLTID dokumenter fraværet ditt. 1 Lenke til kommentar
InfectedExo Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Dersom du går på VGS, kan du enkelt ta utgangspunkt i fraværsgrensa. Erfaringsmessig vet jeg at legen ofte heller ikke stiller spørsmål. Er det innenfor typisk skoletid, er det nok Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Det er litt viktigere i arbeidslivet, for der tjener man penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå