tommyb Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 (endret) Poenget til ZeVs^ var at han liker e-papir selv om det ikke er i farger.E-papir med farger finnes, men det er bedrøvelige greier. Ikke Amazon som lager det, og mangel på etterspørsel tror jeg er viktigste faktor.Jeg ville gjerne hatt et brett for tegneserier selv, og bruker min Surface Pro til slike. Men for tegneserier er en Paperwhite for liten. Selv ti-tommer på tableten er en anelse liten der.Min Paperwhite har jeg alltid med meg på fly- og feriereiser. Den kan markere tekst og man kan sende PDF-filer til den. Men den får ikke oppdateringer lengre.Før jeg kjøpte en Paperwhite, hadde jeg en rootet Nook. Men det var ikke spesielt nøye for meg å kunne kjøre Android-apper. Grånivåene fikk det meste av vanlige apper til å være meh.Og en medarbeider av meg har kjøpt reMarkable. Jeg ønsker å like den, den så bra ut på papiret, men dessverre. Skjermen er mørk, mye mørkere enn bildene jeg hadde sett av den, responsen er treg (as can be espected, e-Ink) som gjør input-enheten mindre relevant, og prisen er sær.Så forskjellige enheter til forskjellige bruksområder, fortsatt. Jeg liker e-papir, men det er ikke for alle situasjoner. Vanntett + lyd + generell positive følelser for Amazons økosystem gjør at jeg sannsynligvis vil ønske å kjøpe en ny Paperwhite. Etterhvert. Endret 20. oktober 2018 av tommyb Lenke til kommentar
Geir Sandvik Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 (endret) Jeg har en førstegenerasjons Kindle som jeg fikk på en konferanse tilbake i 2012. Den er nok det eldste elektroniske produktet jeg eier, og den fungerer fortsatt helt fantastisk. Behovet mitt er svært enkelt. Kunne lese bøker! I tillegg har den noen kvaliteter som jeg setter pris på. 1. Den synkroniserer mot Kindle-app på min mobil som jeg bruker på vei til jobb, så jeg er alltid på rett side. 2. Batteriet varer i flere uker. 3. Når kona vil sove og jeg vil lese videre har den baklys som kan dimmes ned så jeg ikke forstyrrer. 4. Det er kjempelett å starte på en ny bok. Bare et klikk på nettsidene til Amazon skal til. Jeg har nå over 300 bøker på den. Oppsummert - det beste e-produktet jeg noen gang har hatt. Endret 19. oktober 2018 av inside_917449 3 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 (endret) Førstegenerasjons Kindle hadde ikke "baklys" (Kindle med lyd lyses opp fra sidene). Endret 19. oktober 2018 av Dragen 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 (endret) Første generasjon Kindle kom i 2007, mens første generasjon Kindle Paperwhite med lys kom i 2012. Endret 20. oktober 2018 av Frobe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå